Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

AUTOSHOW BRUSSELS 2020

Ontdek hier alle saloncondities en actualiteit van het AUTOSALON 2020 - 10 > 19/01

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / MAZDA 5 1.6 CDVi : Kiezen voor zekerheid

De Mazda 5, officieel zowat volledig nieuw, onderging geen spectaculaire veranderingen en bleef het beproefde concept trouw. Een vloeiender design moet het koetswerk met schuifdeuren meer aantrekkingskracht bezorgen, terwijl een kleinere dieselmotor goed is voor de portemonnee.

Prijs
NB
  • Score redactie 14.00/20

Overzicht :

Mazda zet de volgende jaren een groot modellenoffensief in, met belangrijke innovaties inzake design en aandrijvingen. In afwachting van die vlaag vernieuwingen gaat begin 2011 zowat alle aandacht uit naar de 5, die nog eens fl ink onder handen is genomen. Niet zonder reden. Compacte monovolumes blijven het goed doen, maar de concurrentie is bikkelhard op een markt met heel wat sterke spelers. Dus legde Mazda het bestaande concept weer op de tekenplank, om bij de tijd te blijven en ook nauwer aan te sluiten bij de recent met andere modellen geïntroduceerde (nieuwe) huisstijl.

Het leverde de 5 alvast een leukere snoet en een vloeiender lijnenspel op, waarmee hij zich nog nadrukkelijker onderscheidt van het pak monovolumes dat in de regel geen overdaad aan sex-appeal kan worden verweten. Natuurlijk ontsnapte ook de 5 niet aan de downsizingtrend en kreeg hij onder de motorkap de compacte 1.6 CDVi, ter vervanging van de oude 2 liter-turbodiesel. Met deze extra troeven in de hand moet dit model weer enkele jaren goed voor de dienst zijn.

In dit artikel : Mazda, Mazda Mazda5

Geschreven door op