Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Nieuwe modellen / Subaru pronkt met nieuwe XV

Ook Subaru heeft groot nieuws voor het salon van Genève. De Japanners trokken immers naar Zwitserland met de nu productierijpe XV.

Overzicht :

Vorig jaar toonde Subaru in Genève nog de conceptuele XV, vandaag krijgt de productieversie het podium. Veel nieuws leerde die ons echter niet meer. Zo wisten we bijvoorbeeld al een tijdje dat de XV, als lid van de Impreza-familie, evenzeer kan buigen op het Subaru Global Platform. Een modulaire onderbouw die 70 tot 100% stijver is dan de structuur die in de huidige line-up wordt gebruikt. 

Naast stijver zorgt het onderstel ook voor een lager zwaartepunt (- 5 millimeter), waardoor de XV beter zou moeten sturen zonder dat de Japanners dienden te raken aan de rijhoogte van 22 centimeter. Een stevige bodemspeling waarmee de XV ook nu weer een hoop concurrenten het nakijken kan geven op onverhard. Zeker nu Subaru het standaard gemonteerde Symmetrical AWD voorzag van een bijkomende X-mode die de aandrijving op ruw terrein verder optimaliseert.

Blijf je op asfalt, dan profiteer je vooral van het Active Torque Vectoring dat je XV nog sneller de bocht om moet helpen.

Trouw aan de boxer

Onder de kap kreeg de 2 liter-boxermotor eveneens een serieuze restyling. Maar liefst 80 procent van diens componenten zijn nieuw waardoor de vierpitter krachtiger én zuiniger moet zijn. Hoeveel de 156 pk en 196 Nm dan wel verbruiken, krijgen we echter niet te horen.

Schakelen dien je over te laten aan de Lineartronic-CVT die nu wel komt met verbetere verhoudingen (van 14:1 naar 13:1). Gaat het desondanks niet snel genoeg, dan kan je de zeven verzetten van de manuele stand altijd nog aanspreken.

Doet eveneens zijn intrede in de XV, de EyeSight-technologie. Een veiligheidsassistent die zaken als een adaptieve cruise control, rijvakwaarschuwing of een noodremhulp aanstuurt als het merkt dat het mis gaat. Een preventiesysteem dat overigens standaard meegeleverd wordt met elke XV.

 

In dit artikel : Subaru, Subaru XV

Geschreven door op

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken