Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / VW T-CROSS 1.0 TSI 115: Goud of koper?

Zou het Volkswagen-recept universeel zijn, en kunnen ze dat toepassen op dé succesformule van de afgelopen jaren? Aan de T-Cross om te bewijzen of de grootste autobouwer van Europa alles wat-ie aanraakt in goud kan veranderen.

21.730 €
  • Score redactie 12.00/20

Overzicht :

Een koffiebar, een surfplank, tatoeages, een man met een dot, een yogalerares, een grootstad met verbijsterend lege straten: we misten nog net een loft, hippe loopsloffen en een fiets zonder remmen om werkelijk álle clichés te kunnen afvinken in de promotiefilmpjes voor Volkswagens nieuwe kleine cross-over. Dergelijk imagowerk is geen enkel merk vreemd, maar die hardnekkige focus op hippe jongeren blijven we toch wat vreemd vinden; in de praktijk blijken vooral de iets ouderen massaal te vallen voor cross-overs, met hun iets hogere instap en dikkere prijs.
Demografisch gezien zou het sowieso ook veel wijzer zijn zich te richten op die vijftigers tot en met zeventigers, ze zijn met gigantisch veel en hebben vaak ook nog eens aan aardige duit in de kas. Het resultaat daarvan zie je in de hitparade, waar de Franse fabrikanten een vrolijke polonaise dansen, met spectaculaire verkoopcijfers van de Renault Captur, Dacia Duster en Peugeot 2008 (zie ook pagina 19). Het heeft enige tijd geduurd eer VW zich kwam moeien in het genre, enkele jaren terug was er al wel de compacte T-Roc, en nu dus deze nog kleinere T-Cross, pal in dat ongebreideld groeiende stadswagenformaat, waar ook neefjes als de Audi Q2 en Seat Arona al in de weer zijn.

In dit artikel : Volkswagen, Volkswagen T-cross

Geschreven door op