Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Ben jij een F1 kenner? AutoWereld daagt je uit!

Ben jij een F1 kenner? AutoWereld daagt je uit!

Speel mee >>

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / ABARTH GRANDE PUNTO : Terug van weggeweest

Ooit, toen de paus nog populair was en Fiat Europa's best verkochte automerk, verrichtte motorentovenaar Abarth wonderen op basis van de Turijnse autootjes. Geweldige gooi- en smijtdoosjes waren dat, met lekker veel pk's en een heerlijk scherp onderstel. Daarmee kon je wedstrijden winnen. Maar toen kwamen de marketingmannen en werd de heilige Abarth-naam al te vaak verkracht. Met de Stilo Abarth als triest dieptepunt. Na jaren radiostilte halen de Italianen Abarth opnieuw onder het stof vandaan en laten de Abarth Grande Punto hierbij de spits afbijten. Is dit terug een echte of weer een zoveelste marketingstunt?

Prijs
NB
  • Score redactie NB

Overzicht :

Toen de hoge heren in Turijn besloten om de naam Abarth in ere te herstellen, wilden ze zich allerminst beperken tot hier en daar een logootje. Neen, om te bewijzen dat het hun ditmaal ernst is, hebben ze er zelfs een heel nieuw merk voor op poten gezet, inclusief aparte dealerships die er schitterend uitzien. De atmosfeer daar is zo inspirerend dat je er zelfs zonder proefrit een Abarth zou bestellen. Bovendien kan je jezelf in zo'n Abarth-winkel meteen stijlvol in het nieuw steken met petjes, jassen en paraplu’s in geblokt rood en wit. En het vliegt de deur uit. Zo populair is Abarth nog altijd. In Italië dan toch. Zelfs de timing zit goed: Fiat maakt terug winst en nu de 500 haast niet aan te slepen blijkt, bulkt het concern van zelfvertrouwen. Al blijft de vraag of het wel zo'n goed idee was om eerst de Grande Punto door de Abarth-mixer te halen. Voor Fiat is het alleszins een logische stap. De 500 loopt sowieso als een trein. Die heeft geen Abarth-injectie nodig om aan de verkoopverwachtingen te voldoen. Dan kan je beter de Grande Punto laten meeliften op alle media-aandacht voor de reïncarnatie van Abarth. Maar of het voor Abarth de juiste keuze is? In het collectieve geheugen blijft het schorpioentje toch vooral verbonden met die uiterst schattige 500'tjes die na een kuur bij Carlo Abarth plots vervaarlijk oogden en het snot uit de ogen raceten van heel wat spectaculairdere racewagens. In dat verhaal past de Grande Punto heel wat minder.

In dit artikel : Abarth, Abarth Grande Punto