Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / ALFA ROMEO GIULIA SUPER 1300 : Groen achter de oren

Eigenlijk waren we gewoon op zoek naar een trendy titel. En wel hierom: met een youngtimer rijden is vandaag hip, zeker als het zo'n coole Alfa Romeo Giulia is. En witte auto's zijn ook weer in, ook al is deze Giulia zonder airco gewoon functioneel wit. En als het even kan, staat een groene invalshoek dezer dagen ook wel goed. Wat vonden we achter de voorwielen van deze Italiaanse schone? Jawel, een groen klavertjevier.

Prijs
NB
  • Score redactie NB

Overzicht :

Het hagelwitte koetswerk met op de voorvleugels het veelbetekenende groene klavertjevier - excuseer: quadrifogli - van de Alfa Romeo Giulia Super 1300 van radioman Guy De Pré doet ons denken aan de zeldzaamste Giulia: de TI Super uit 1963,waarvan er slechts 501 zijn gebouwd. De Giulia die op 27 juni 1962 op het circuit van Monza aan de pers werd voorgesteld, was de opvolger van de Giulietta. Een volwassener auto, zoals zijn naam liet vermoeden. Giulietta is immers het verkleinwoord van Giulia. Om dat te onderstrepen, was in de eerste Giulia een 1.570 cc grote viercilinder geploft. Een mooi motortje met twee bovenliggende nokkenassen dat werd gevoed door twee dubbele Weber- of Solex-carburatoren en 92 pk via een handgeschakelde vijfbak naar de achterwielen joeg. Maar meer nog verbaasde de nieuwe Alfa Romeo door zijn geblokte voorkomen. Dat overigens niet belette dat de Giulia mocht pochen met een toen uitstekende Cx-waarde van 0,34. Zijn geheim was een klein frontaal oppervlak en een afgeknotte, ingetrokken kont die hetzelfde effect had als een opzichtige spoiler. Italianen, ze kunnen toch net iets meer met een koetswerk. Ook het interieur was de moeite waard. Het zal je misschien verbazen, maar de Giulia was voorbestemd om een familiewagen te worden. Een sportieve, maar vooraan toch voorzien van een doorgetrokken bank, zodat er plaats was voor zes inzittenden. Daarom hing de versnellingspook aan het stuur.

In dit artikel : Alfa Romeo, Alfa Romeo Giulietta

Geschreven door op