Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

Schatten

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / ALFA ROMEO MITO 1.4 MULTIAIR 135: Tweede kans

Met de nieuwe MultiAir-technologie en enkele mechanische bijsturingen mag de kleinste Alfa een tweede poging wagen om ons te overtuigen van zijn talenten. Benieuwd of hij deze keer wel het potentieel heeft om de Mini een pak rammel te verkopen.

Prijs
NB
  • Score redactie 12.00 /20

Overzicht :

Alfa Romeo is in een sukkelstraatje beland. Het verzet nog maar half zoveel auto’s als tien jaar geleden, de verouderende 159 en diens Brera- en Spider-afgeleiden hebben nooit gedraaid zoals verwacht en de 147 wordt na een carrière van tien jaar eindelijk afgelost door de Giulietta, aanvankelijk erg klunzig aangekondigd als Milano. Erger nog is dat opperhoofd Sergio Marchionne openlijk twijfels uit over zijn verlieslatende geleding en dat in de toekomst mogelijk enkel de Giulietta en de MiTo overblijven om de boel draaiende te houden. De kleinste van de familie torst met andere woorden een loodzware last op zijn schouders. De timing zat gelukkig goed: als eerste concurrent van de Mini, twee jaar voor de Audi A1 en Citroën DS3, leek er bij de lancering marktpotentieel te over. Alleen, zoals hij vorig jaar op de markt kwam, schortte er wat aan de uitwerking van het concept. In een poging op het onderstel van de Fiat Grande Punto een kleine sportieveling te bouwen, waren de Italianen in hun enthousiasme te ver gegaan. De plankharde vering en het nerveuze stuur haalden de coherentie uit het geheel, terwijl het motorenpalet niet zuinig genoeg was om de strijd aan te gaan met de Engelse Duitser. Hoewel hij de moedige ambities niet waarmaakte, kon de MiTo in zijn eerste jaar numeriek min of meer gelijke tred houden met zijn grote voorbeeld. Maar wij bleven ontgoocheld achter. Tot Alfa Romeo ons enkele maanden geleden naar zijn testcircuit sommeerde en een reeks verbeteringen toonde aan zijn stadswagen. Even dubbelchecken of de Italianen hun huiswerk deze keer wél goed hebben gedaan.

In dit artikel : Alfa Romeo, Alfa Romeo MiTo

Hoofdredacteur AutoGids & AutoWereld

Facebook: @alain.devos.18 / Twitter: @devos_alain / Instagram: @adevos12