Vergelijkende tests
ALPINE A110S // PORSCHE 718 CAYMAN // TOYOTA GR SUPRA :...

Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.
Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken
Een combinatie van nostalgische hartstocht en harde commerciële logica, dat zijn de vader en moeder van deze worp. De hartstocht van Carlos Tavares, vandaag opperhoofd bij PSA, ten tijde van de conceptie nog de nummer twee van Renault. Hij had trek in een nieuwe Franse sportwagen, en welke slapende merknaam paste daar beter bij dan Alpine, fabrikant van lichtgewicht lekkers tussen de vijftiger en negentiger jaren. Economisch werd het verhaal geschraagd door een kille tensens op de Europese automarkt. Volumemerken als Renault zien hun winstmarge steeds verkleinen, een manier om zuurstof aan de boekhouding te geven is luxevarianten aan de man brengen. Het verklaart de komst van submerken als DS (Citroën), Vignale (Ford) en Cupra (Seat), net als Lexus het ooit deed voor Toyota. Bij Renault moet dat Alpine worden, met de bedoeling over enkele jaren ook lucratieve cross-overs aan de man te kunnen brengen. Maar dat kan je natuurlijk niet doen zonder eerst de vlag weer te planten met een échte sportwagen. We heten hem van harte bienvenu, deze nieuwe A110.
In dit artikel : Alpine, Alpine A110