Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / ASTON MARTIN V8 VANTAGE ROADSTER : Probleemkind

Hoe moet dat nu verder met Aston Martin? Net nu deze klassieke Engelse familie een harmonieuze kroost bij elkaar heeft gespaard waarmee het goed leven is, halen de kersverse pleegouders toch weer een nieuwe baby in huis die zo getalenteerd is dat de hele huishouding overhoop ligt.

Prijs
NB
  • Score redactie NB

Overzicht :

Neen, de zaken gaan allerminst slecht bij Aston. Voor het eerst wordt er geld verdiend, met de nieuwe bazen waait er een inspirerende wind door het oude Engelse merk en bovenal mag het gamma er echt wel wezen. De hondsdure Vanquish is weliswaar bijna het huis uit, maar de DB9 en V8 Vantage leven zo evenwichtig samen dat de concurrentie er jaloers van wordt. De DB9 mikt daarbij op de rijke aristocratie die stijl en voorkomen belangrijker vindt dan de laatste tiende van een seconde. De V8 Vantage borduurt verder op dat thema, maar spreekt een jonger publiek aan. Hij oogt niet alleen potenter, maar klinkt ook brutaler uit zijn uitlaten, hangt steviger in zijn veren en brult hardvochtiger over het beton. Nu is er echter ook een dakloze versie van de V8 Vantage. Dat die auto meer van hetzelfde zou zijn, stond in de sterren geschreven. Qua styling acteert Aston weliswaar al jaren op een hoog niveau, maar je kan de Engelsen niet meteen beschuldigen van een overdaad aan innovatie op dat vlak. Technisch heeft hij evenmin grote evoluties onder de leden, zodat je al op voorhand kan verklappen hoe deze V8 Roadster zich zal gedragen. Net zo'n leukerd als de V8 Vantage dus, al moet je - zoals bij de DB9 - de scherpte van de coupé inwisselen voor een verfrissende bries door je haren. Of niet?