Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Audi

A6

Audi A6 (2023)
Reisberlines

Reisberlines

  • Audi
    A6 (2023)

  • Prijs CO2
    Diesel 50780 - 83460€ 136 - 183 g/km (WLTP)
    Benzine 51980 - 71890€ 156 - 180 g/km (WLTP)
    Hybride benzine Plug-in 66260 - 76440€ 24 - 27 g/km (WLTP)

    Audi A6

    De vijfde generatie van de A6 maakte in 2018 haar opwachting. Het nauwelijks veranderde kleedje van 4,94 meter is enigszins misleidend, want binnenin speelde zich een ware revolutie af. Bijna alle functies laten zich via de twee aanraakschermen bedienen. Op het centrale scherm van 8,8 tot 10,1 duim kun je terecht voor het navigatie- en multimediasysteem; daaronder staat een unit van 8,6 duim waarmee de klimaatregeling wordt gestuurd en waarop je adressen kunt ingeven door op het scherm te ‘schrijven’. De klassieke tellers in het instrumentenbord kunnen worden vervangen door de Virtual Cockpit. Standaard staat de A6 op passieve schokdempers, optioneel kun je kiezen tussen een gestuurde ophanging of luchtvering. Het stuur kan rekenen op een variabele overbrenging en alweer op de optielijst vind je de vierwielsturing, die de levendigheid van de V6-versies vergroot. Alle motoren beschikken over een automaat en zijn voorzien van mildhybride ondersteuning. Het succes van de A6 is grotendeels gestoeld op zijn diesels, maar omvat ook benzinemotoren en twee plug-inhybrideversies, die allebei 100 procent fiscaal aantrekkelijk zijn voor professionals. De batterij tast wel hun laadvolume aan, dat slinkt tot een magere 360 liter. De Audi A6 zet zwaar in op technologie en connectiviteit, al zijn de meeste van die dingen wel optioneel. In ieder geval is dit een dijk van een kilometervreter, die snelwegtrajecten in alle sereniteit en rust verteert. Maar met de juiste opties aangevinkt rijdt de A6 tegelijkertijd ook dynamischer dan ooit. Zolang je maar bereid bent te betalen...

Audi A6 Allroad Quattro (2023)
SUV's & Crossovers

SUV's & Crossovers

Audi A6 Avant (2023)
Breaks

Breaks

  • Audi
    A6 Avant (2023)

  • Prijs CO2
    Diesel 53080 - 85760€ 141 - 189 g/km (WLTP)
    Benzine 54280 - 129270€ 162 - 283 g/km (WLTP)
    Hybride benzine Plug-in 68560 - 78740€ 27 - 30 g/km (WLTP)

    Audi A6 Avant

    De vijfde generatie van de Audi A6 Avant maakte zijn debuut in 2018. Audi’s grootste break is nog altijd 4,94 meter lang en kan zo’n 565 liter kwijt in de koffer. Als je de rugleuningen neerklapt, wordt dat 1.680 liter. In het piekfijn afgewerkte interieur eisen drie digitale schermen de hoofdrol op: één achter het stuur en twee op de middenconsole. Achteraan is het mogelijk om drie volwassenen onder te brengen, maar de vijfde passagier moet aan comfort inboeten. De standaarduitrusting is vrij compleet, maar toch is de optielijst nog erg lang. Rijden doet deze grote break zoals hij eruitziet: verfijnd, dankzij een uitstekende geluiddemping en een hoogstaand veercomfort. Het motorenpalet is identiek aan dat van de vierdeurs-A6, met als toemaatje nog de explosieve, maar tegelijk erg veelzijdige RS 6, met zijn vierliter-V8 van 600 pk. De hoofdrol is echter weggelegd voor de diesels (163 tot 286 pk) en de twee plug-inhybrides (50 en 55 TFSI e). Beide kregen ze in 2021 een grotere batterij (17,9 kWh), waardoor zelfs de krachtigste van de twee moeiteloos onder de fiscale grens van 50 g CO2/km blijft, zodat hij voor professionals 100 procent fiscaal aftrekbaar is. De koffer van deze TFSI e’s is 160 liter kleiner, maar gelukkig wel nog handig van vorm. Toptechnologie en opmerkelijke finesse zijn de voornaamste troeven van deze A6 Avant, die kilometers kan vreten als de beste. Veel kun je de grote break uit Ingolstadt niet verwijten, tenzij een almaar hogere basisprijs en langere optielijst. Maar goed, die kritiek geldt net zo goed voor zijn naaste rivalen.

Vorige Audi-modellen
Audi A6 Avant 2021
Audi A6 2021
Audi A6 2020
Audi A6 Avant 2020
Audi A6 2019
Audi A6 Avant 2019
Audi A6 Avant 2018
Audi A6 2018
Audi A6 Allroad Quattro 2018
Audi RS6 Avant 2018
Audi A6 2017
Audi A6 Avant 2017
Audi S6 Avant 2017
Audi S6 2017
Audi A6 Avant 2016
Audi A6 2016
Audi A6 Allroad Quattro 2016
Audi A6 2014
Audi A6 Avant 2014
Audi A6 Allroad Quattro 2014
Audi A6 Allroad Quattro 2012
Audi A6 2011
Audi A6 Avant 2011
Audi A6 Allroad Quattro 2006
Audi A6 Avant 2005
Audi A6 2004

Tests Audi A6

Onze tests

Budget

In hetzelfde budget