Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Nieuwe modellen / Oef, geen TDI voor de nieuwe Audi S8

Ook de Audi A8 krijgt een sportievere S-versie. In tegenstelling tot de S6, S7 en SQ8 doet de nieuwe S8 het evenwel zonder TDI, maar met een mildhybride V8 op benzine. Oef.

Overzicht :

Het S-offensief van Audi levert alweer een nieuwe sportversie op. Na de SQ2, de S4, de SQ5, de S6, de S7 Sportback en de SQ8 is het nu de beurt aan de S8. En die krijgt een 4 liter-V8 onder de motorkap geduwd, een biturbobenzine die een piekvermogen van 571 pk paart aan een maximumkoppel van 800 Nm. Schakelen doe je via de Tiptronic-achttrapsautomaat, de Quattro-vierwielaandrijving zorgt er intussen voor dat je die genereuze power ook op het asfalt gezet krijgt.

Het TFSI-blok wordt gekoppeld aan een mildhybride 48-voltsysteem dat het gemiddelde brandstofverbruik met 0,8 liter per 100 kilometer drukt. De Audi S8 vertrouwt ook op actieve cilinderdesactivatie, een systeem dat de benzinedorst verder moet helpen temperen. Maar hoeveel het normverbruik of de CO2-uitstoot bedraagt, vergeet Ingolstadt er even bij te vermelden.

2020 Audi S8 Quattro 4.0 TFSI

Van 2 walletjes

Audi omschrijft de nieuwe S8 graag als een luxelimousine met een duister kantje. Met dank aan de actieve IA-ophanging met elektromechansiche actuatoren aan de wielen, aan de adaptieve demping en aan de luchtvering. En aan de actief meesturende achteras en het actieve sportdifferentieel op de achteras. Het karakter wordt bepaald door de gekozen kalibratie. Het Audi Drive Select van de Audi S8 telt liefst zeven verschillende modi. De koolstofkeramische remmen staan wel op de optielijst (420 mm voor en 370 mm achteraan).

Die dualiteit kleurt ook de interieurbeleving. Om het geluidscomfort te optimaliseren komt het interieur met "active noise cancellation", al gaat de met actieve flaps gezegende uitlaatlijn (met twee dubbele en ronde einddempers) net zo graag aan het blaffen wanneer je een andere rijmodus selecteert. Voor het eerst in de geschiedenis zal de Audi S8 ook aangeboden worden met verlengde wielbasis. Het koetswerk draagt de intussen typische, ietwat onderkoelde S-signatuur, binnenin vind je naast een sportievere ambiance ook een heleboel veiligheids-, comfort- en andere multimediasnufjes.

2020 Audi S8 Quattro 4.0 TFSI V8

 

Channel Manager Produpress Websites

Twitter: @janssensklaas / Instagram: @janssensklaas

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken