Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

Schatten

Nieuwe modellen / BMW M2 gaat streep straffer als Competition

Naar analogie met de M3 en M4 krijgt nu ook de M2 een Competition-uitvoering. En als we zo lezen wat die allemaal omvat, lijken die eerder vermelde, grotere BMW's met een serieus probleem te zitten.

Overzicht :

De laatste echte M? Dat moet de M2 zijn. Een buitengewoon onderhoudend coupeetje dat zijn spelgebied nu nog wat verlegd ziet. Want als de M2 een voetzoeker is, dan belooft de M2 Competition dat te zullen opwaarderen tot een heus vuurwerk.

Van 370 naar 410 pk

De make-over begint bij zijn motor, de 3 liter zes-in-lijn , die dankzij een nieuwe afstelling 40 pk en 85 Nm sterker wordt. Een boost die de coupé brengt op 410 pk en 550 Nm. Ook de koeling is grondig herwerkt, net als de smering en de inlaat. Uiteraard gaan de prestaties erop vooruit, maar niet zo sterk als we hadden verwacht. Op de sprint van 0 naar 100 km/u wint hij één tiende van een seconde: 4,2 seconden met de DCT-versnellingsbak (4,3 seconden in de gewone M2) en 4,4 seconden met de handbak (in plaats van 4,5 seconden).

BMW verdient wel een applausje omdat het erin geslaagd is de stijging van de CO2-uitstoot te beperken tot 10 g/km. De topsnelheid is begrensd op 250 km/u maar kan als optie worden opgetrokken tot 280 km/u via het M Driver’s Package.

Looks, dynamiek en remmen

De M2 Competition wil zich uiteraard op nog meer vlakken onderscheiden. Zo is er de specifieke lakkleur Hockenheim-grijs (al zijn alle andere kleuren ook nog steeds verkrijgbaar) en krijg je 19-duimvelgen met verschillende bandenmaten voor- en achteraan. Ook de rijdynamiek zou erop vooruitgaan en dat door middel van een in het motorcompartiment geïntegreerde antirolstang. Naar analogie met de M3/M4, M-modellen waarvan we weten wat een dergelijke ingreep vermag met de stijfheid en bijgevolg stuurprecisie.

De veren, de dempers, de elastokinematische verbindingen en de ijking van het stuur en het sperdifferentieel (dat nog steeds variabel is van 0 tot 100 procent) zijn ook allemaal aangepast voor een nog puurdere rijervaring. Lees: in Sport+ schuift de achterkant desgewenst nog wat verder de bocht in. Om sneller toegang te krijgen tot die fun, heeft BMW trouwens de gekende M1- en M2-knoppen op het stuur geplaatst.

Keramische schijven werden niet weerhouden, al komt de Competition wel met grote M Performance-pizzaschijven die vooraan worden aangegrepen door klauwen met vooraan 6 en achteraan 4 zuigers.

Kunde op overschot dus, weliswaar tegen een zekere prijs. Wie een M2 Competition wil, moet daar minstens 64.300 euro voor veil hebben.

In dit artikel : BMW, BMW 2 Reeks

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken