Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

Schatten

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Vergelijkende test / Vergelijkende test AUDI RS 7 SPORTBACK // BMW M8 GRAN COUPE COMPETITION // MERCEDES-AMG GT 4-DOOR COUPE 63 S (2021)

Nergens woedt de concurrentiestrijd tussen Audi, BMW en Mercedes feller dan in het sportdepartement. Die fonkelende logo’s RS, M of AMG zijn nu eenmaal uithangborden vol charisma. We gaan familiaal de arena in met de RS 7 Sportback, de M8 Gran Coupé en de AMG GT 4-Door 63 S. Maak plaats op het linkerrijvak.

Overzicht :

Het idee van de familieraket komt van BMW. In 1985 al, nog voor de M3, zette het merk de M5 op basis van de E28 op de band. Het merk uit München zat toen nog in de rol van ‘wünderdog’ en gebruikte allerlei zijprojectjes om het grote Mercedes te stangen. Audi had in die jaren nog veel te bewijzen - toch in de showroom - en het duurde tot 1994 alvorens hun RS 2, op basis van de 80 Avant, het concept van de functionele fun over de volgende barrière duwde: niet alleen de achterbank, ook de labrador in de koffer kon plots meekwijlen. En Mercedes dan, doelbewust de prestigieuste van de drie? Wel, officieel zou het nog tot de inlijving van AMG duren, vlak voor de eeuwwisseling, alvorens zulke kroostkriebels van spectaculair allooi ook officieel in de cataloog werden opgenomen. Officieel, want voordien hielden illustere tuners zoals Carlsson, Brabus en dat AMG zich al een tijdje onledig met rappe tanks met een ster op de neus.

De nuances tellen. Als vierdeurscoupé wint de M8
Journalist AutoGids/ AutoWereld