Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / BMW i3s : Meerwaardezoeker

Bij BMW kan je de i3 nu ook bestellen als s-versie. Met de s van s-uperieur? Of is het eerder s-tupide?

47.250 €
  • Score redactie 14.00/20

Overzicht :

Meer nog dan een esthetische opwaardering betekent een facelift in elektrische kringen vooral een boost van het batterijvermogen. Dat is niet anders voor de i3 waarvan de capaciteit van 22 kWh wordt opgetrokken tot 33 kWh (27,2 kWh dient daadwerkelijk voor de aandrijving). Mooi, want extra opslagplek betekent meer autonomie en daar draait het uiteindelijk toch om, niet? Klaarblijkelijk niet helemaal, want samen met de modale i3 rolt BMW ook de i3s op het podium. Die profiteert van dezelfde stilistische aanpassingen, staat op dezelfde LifeDrive-onderbouw, komt met dezelfde lithium-ions, maar mixt die gekende ingrediënten wel met een nog sportievere inslag. Et voilà: frons de wenkbrauwen. Want is de i3 an sich al niet de meest dynamische elektrische middenklasser? Zo ja, waar zit dan de winst met deze sportversie? Naar alle waarschijnlijkheid niet in zijn rijbereik, toch?

In dit artikel : BMW, BMW i3

Journalist AutoGids/AutoWereld