Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

BMW

i3

BMW i3 (2020)
Monovolumes

Monovolumes

  • BMW
    i3 (2020)

  • Niet meer beschikbaar
  • Prijs CO2
    Elektrisch - 0 - 0 g/km (WLTP)

    BMW i3

    De i3 was in 2013 een van de EV-pioniers op onze markt en mag dus bijna van een welverdiend pensioen gaan genieten: in de loop van 2022 valt het doek voor deze slimme stadsauto van net geen 4 meter, die van meet af aan duidelijk werd ontwikkeld als een elektrische auto. Dat merk je aan de hoog ingeplante passagiersruimte, de korte snuit, de hoge en smalle wielen, het ontbreken van een centrale dakstijl, de omgekeerd scharnierende achterdeuren en de keurig geïntegreerde batterijen. Het hoge koetswerk en de breed openzwaaiende deuren vergemakkelijken de instap. De koffer is echter klein en de laaddrempel bevindt zich vrij hoog boven de grond. De elektromotor ontplooit zijn 170 fluisterstille pk’s op indrukwekkende wijze. Wel is het even wennen aan de sterke vertraging die optreedt wanneer je van het gas gaat en de energierecuperatie haar werk doet, maar wie het trucje onder de knie heeft, hoeft het rempedaal amper nog te gebruiken. Sinds 2018 is er ook een i3s, met 184 pk. Die versie onderscheidt zich visueel door iets bredere wielen, subtiele bijkomende aerodynamische opsmuk, een agressiever front en een strakkere ophanging. Beide versies schommelen qua reëel rijbereik ergens rond de 200 kilometer: voldoende voor een stadsomgeving of voor dagelijkse pendeltrajecten. Lange ritten zijn minder evident, want de laadsnelheid aan een DC-laadpaal is beperkt. Ook in de nadagen van zijn carrière blijft de i3 een opvallende elektrische auto, die eersteklas prestaties combineert met een redelijk stroomverbruik. Door zijn complexe constructie is deze BMW echter verre van goedkoop.

BMW i3 (2018)
Monovolumes

Monovolumes

  • BMW
    i3 (2018)

  • Niet meer beschikbaar
  • Prijs CO2
    Hybride benzine - 0 - 0 g/km (WLTP)
    Elektrisch - 0 - 0 g/km (WLTP)

    BMW i3

    De i3 was in 2013 een van de EV-pioniers op onze markt en mag dus bijna van een welverdiend pensioen gaan genieten: in de loop van 2022 valt het doek voor deze slimme stadsauto van net geen 4 meter, die van meet af aan duidelijk werd ontwikkeld als een elektrische auto. Dat merk je aan de hoog ingeplante passagiersruimte, de korte snuit, de hoge en smalle wielen, het ontbreken van een centrale dakstijl, de omgekeerd scharnierende achterdeuren en de keurig geïntegreerde batterijen. Het hoge koetswerk en de breed openzwaaiende deuren vergemakkelijken de instap. De koffer is echter klein en de laaddrempel bevindt zich vrij hoog boven de grond. De elektromotor ontplooit zijn 170 fluisterstille pk’s op indrukwekkende wijze. Wel is het even wennen aan de sterke vertraging die optreedt wanneer je van het gas gaat en de energierecuperatie haar werk doet, maar wie het trucje onder de knie heeft, hoeft het rempedaal amper nog te gebruiken. Sinds 2018 is er ook een i3s, met 184 pk. Die versie onderscheidt zich visueel door iets bredere wielen, subtiele bijkomende aerodynamische opsmuk, een agressiever front en een strakkere ophanging. Beide versies schommelen qua reëel rijbereik ergens rond de 200 kilometer: voldoende voor een stadsomgeving of voor dagelijkse pendeltrajecten. Lange ritten zijn minder evident, want de laadsnelheid aan een DC-laadpaal is beperkt. Ook in de nadagen van zijn carrière blijft de i3 een opvallende elektrische auto, die eersteklas prestaties combineert met een redelijk stroomverbruik. Door zijn complexe constructie is deze BMW echter verre van goedkoop.

BMW i3 (2013)
Monovolumes

Monovolumes

  • BMW
    i3 (2013)

  • Niet meer beschikbaar
  • Prijs CO2
    Elektrisch - 0 - 0 g/km (WLTP)

    BMW i3

    De i3 was in 2013 een van de EV-pioniers op onze markt en mag dus bijna van een welverdiend pensioen gaan genieten: in de loop van 2022 valt het doek voor deze slimme stadsauto van net geen 4 meter, die van meet af aan duidelijk werd ontwikkeld als een elektrische auto. Dat merk je aan de hoog ingeplante passagiersruimte, de korte snuit, de hoge en smalle wielen, het ontbreken van een centrale dakstijl, de omgekeerd scharnierende achterdeuren en de keurig geïntegreerde batterijen. Het hoge koetswerk en de breed openzwaaiende deuren vergemakkelijken de instap. De koffer is echter klein en de laaddrempel bevindt zich vrij hoog boven de grond. De elektromotor ontplooit zijn 170 fluisterstille pk’s op indrukwekkende wijze. Wel is het even wennen aan de sterke vertraging die optreedt wanneer je van het gas gaat en de energierecuperatie haar werk doet, maar wie het trucje onder de knie heeft, hoeft het rempedaal amper nog te gebruiken. Sinds 2018 is er ook een i3s, met 184 pk. Die versie onderscheidt zich visueel door iets bredere wielen, subtiele bijkomende aerodynamische opsmuk, een agressiever front en een strakkere ophanging. Beide versies schommelen qua reëel rijbereik ergens rond de 200 kilometer: voldoende voor een stadsomgeving of voor dagelijkse pendeltrajecten. Lange ritten zijn minder evident, want de laadsnelheid aan een DC-laadpaal is beperkt. Ook in de nadagen van zijn carrière blijft de i3 een opvallende elektrische auto, die eersteklas prestaties combineert met een redelijk stroomverbruik. Door zijn complexe constructie is deze BMW echter verre van goedkoop.

Vorige BMW-modellen
BMW i3 2020
BMW i3 2018
BMW i3 2013

Tests BMW i3

Onze tests