Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / CADILLAC ESCALADE : Rapper's

Dankzij Amerikaanse rappers en sportlui groeide de Escalade uit tot een nieuwe cultwagen, die de revival van Cadillac een onverwachte impuls gaf. Om zijn voortrekkersrol op de markt van volle SUV’s te verzekeren, kreeg de derde generatie een flinke restyling en nieuwe mechaniek onder het stoere koetswerk.

Prijs
NB
  • Score redactie NB

Overzicht :

In Amerika is de Escalade ‘slechts’ een grote SUV, aan deze kant van de oceaan is de Cadillac daarentegen een gigantische kolos tussen onze compacte stadsauto’s. Met een lengte van ruim vijf meter, een hoogte en breedte van nagenoeg twee meter én een 6,2 liter grote V8 die er makkelijk 20 liter per 100 kilometer doorjaagt, levert deze Amerikaanse spierbundel een cultuurschok van jewelste op. In het verkeer maakt de Escalade dan ook bijna evenveel indruk als een Abrams-legertank. Niemand waagt je de pas af te snijden en er wordt ook niet gemord als je noodgedwongen twee plaatsen op een parking inpalmt. Wellicht wil niemand het risico nemen oog in oog te staan met de schietgrage kleerkast die weleens achter het stuur zou kunnen zitten. Dat plaatje werd ingegeven door de vele spectaculaire videoclips waarin de rappers een ‘gepimpte’ Escalade steevast een hoofdrol laten spelen. Extra grote velgen met spinners, chroomaccenten alom en een fluwelen interieur met de laatste hifi- en game- gadgets maken van deze Cadillacs attracties op wielen. In de hoofdzetel van het GM-merk keek men vol verbazing naar deze hype. Cadillac was immers een traditioneel en zelfs wat oubollig merk dat zeker niet aansloot bij deze street style. Vanaf de restyling met de strakke en stoere neuspartij in 2002 werd de SUV echter hét hebbeding van de dikbetaalde sportlui en rappers met meestal Afro-Amerikaanse roots. Niet meteen het doelpubliek van het prestigieuze Cadillac, dat bij zijn verdelers plots een ander cliëntèle over de vloer kreeg. Naast plichtbewuste en in de VS vaak wat conservatieve huisvaders wandelden ook stoere basketbalspelers en hippe muzieksterren als Pee Daddy en Jay-Z de showroom binnen en lieten ze hun exemplaar meestal op maat aankleden. Door de videoclips en MTV-programma als ‘Pimp My Ride’, waarin de vedetten hun sleeën ten tonele voeren, geniet de Escalade ook in Europa een zekere populariteit. En dan spreken we niet alleen van bewonderaars. Enkele maanden na de lancering had de invoerder al een tiental wagens aan de man gebracht. Niet slecht voor een auto die door zijn omvang en gulzige (en fiscaal onvriendelijke) V8 niet echt voor onze markt bestemd is.

In dit artikel : Cadillac, Cadillac Escalade

Geschreven door op