Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Ontdek al onze nieuwe ‘AutoSalon’ producten en abonnementen !

Ontdek al onze nieuwe ‘AutoSalon’ producten en abonnementen !

Ontdek

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Vergelijkende test / CHEVROLET CAPTIVA 2.0 VCDi • CITROEN C-CROSSER 2.2 HDi • HONDA CR-V 2.2 i-CTDi • NISSAN X-TRAIL 2.0 dCi • OPEL ANTARA 2.0 CDTI: Aziatisch-Europees onderonsje

In het segment van de compacte SUV’s is de Nissan X-Trail een oudgediende. Wij plaatsen de nieuwste versie van die (bijna-) klassieker tegenover zijn rechtstreekse concurrenten. Daaronder nieuwkomers als de Chevrolet Captiva, de Citroën C-Crosser en de Opel Antara én een oude bekende: de Honda CR-V, die recent het geweer van schouder veranderde. Zal de ervaring het halen van het jonge geweld?

Overzicht :

Recent werd er in Brussel nog maar eens actie gevoerd tegen 4x4’s. Gewoon om in de belangstelling te komen, denken we. Want eerst en vooral (en gelukkig) is de keuze van auto’s nog steeds vrij in België. En een aandachtig en anticiperend chauffeur in een SUV, terreinwagen of hoe je ze ook wil noemen, hoeft niet eens meer te verbruiken en de vervuilen dan een oelewapper achter het stuur van een politiek correcte auto. Bovendien, er zal meer nodig zijn om de toenemende populariteit van dit type auto te keren. Bij de constructeurs zien ze de verkoop de komende jaren nog steeds stijgen. Ook al omdat het aanbod steeds groter wordt. Want intussen komen ook de Europese constructeurs zich mengen in een strijd die tot nu toe vooral onder Aziatische merken werd uitgevochten. Citroën (en zustermerk Peugeot) doet dat wel met de hulp van Mitsubishi, terwijl Opel assistentie krijgt van Chevrolet. Zo wordt de C-Crosser in Japan gebouwd en lopen de Captiva en de Antara in Zuid-Korea van de band. Wij plaatsten ze tegenover twee rasechte Japanners: de gloednieuwe Nissan X-Trail en de Honda CR-V.

Ook de modder en de klei zullen hier als scheidsrechter optreden.

Geschreven door op