Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

Schatten

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / CITROËN C4 CACTUS 1.6 e-HDi 92 : Wat is dit?

Altijd geruststellend te weten dat je nog steeds bij Citroën terecht kan voor een auto met een gezonde dosis waanzin. Is de C4 cactus ook meer dan alleen een verzameling maffe ideeën?

Prijs
NB
  • Score redactie 12.00 /20

Overzicht :

Je kan niet zeggen dat ze bij de pakken blijven zitten, de Fransen. Iedereen weet dat PSA al een tijdje met serieuze geldzorgen kampen, een gevolg van de zware economische crisis in Europa in combinatie met het te kleine marktaandeel in lucratieve wingewesten als China. En dan heeft zo’n multinational twee opties: in een hoekje zitten kniezen, producten uit de rekken halen, fabrieken sluiten en bidden dat de roofbouw vruchten afwerpt, of het geweer van schouder veranderen, plan B uit de kast halen en frontaal in de tegenaanval trekken. Peugeot en Citroën kiezen voor een mix van de twee. Jawel, de boel moet afgeslankt worden, het r&d-budget is al flink ingesnoerd, er is al volk de laan uitgestuurd en de nieuwe ceo Carlos Tavares gaat het aantal modellen verminderen. En toch blijft de portfolio fris ogen, getuige bijvoorbeeld de nieuwe Peugeot 308. Citroën richt de pijlen dan weer op verschillende rozen tegelijk. De C-modellen blijven hun ietwat grijze zelve, maar met de DS-modellen mikken de Fransen op de klanten van de Duitse luxemerken, terwijl deze nieuwe Cactus-lijn het geldbewuste Dacia-publiek moet aanspreken. Met een mix van technologische eenvoud en frisse maar simpel uitvoerbare ideeën. Benieuwd of die twee verzoenbaar zijn.

In dit artikel : Citroën, Citroën C4 Cactus

Journalist AutoGids/AutoWereld

De concurrenten