Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / CITROËN C4 1.6 HDi 110 : Loon naar werken

Als je dan toch een C4 krijgt, dan het liefst eentje met een Citroënembleem. Toch?

Prijs
NB
  • Score redactie 16.00/20

Overzicht :

Van de Opel Astra over de Renault Mégane tot de Volkswagen Golf, het C-segment vernieuwt zich in een razende vaart. En dan hebben we het geeneens over de nog ovenverse Alfa Romeo Giulietta of over de op stapel staande Ford Focus. Of over de nagelnieuwe Citroën C4. Heeft de Fransman de wapens om die strijd der compacte middenklassers te overleven of wordt hij genadeloos in de pan gehakt? Een dikke week testrijden met de 1.6 HDidieselversie moet duidelijkheid brengen. Over welke 1.6 HDi-dieselversie het dan precies gaat? Een logische vraag, want Citroën heeft niet minder dan drie verschillende specifi caties van deze zelfontbrander op het C4-menu staan. Je hebt een instapversie met een vermogen van 90 pk, een iets pittigere versie met 110 pk aan boord en een langverwachte ecoversie die als e-HDi door het leven marcheert. Die laatste noemt de Franse constructeur zelfs een microhybride. Er is immers sprake van een elektrische hulpmotor, al houdt die zich in dit geval enkel bezig met het start-stopsysteem. Best knappe technologie, maar de CO2-uitstoot stelt teleur. Hoewel dat ingenieuze start-stopsysteem de krachten bundelt met een gerobotiseerde zesbak met aangepaste verhoudingen en met intussen gangbare ecohulpjes zoals lagerolweerstandsbanden, remenergierecuperatie en een schakelindicator, geraakt die e-HDi niet onder de 109 gram per kilometer. Op een versie die onder de magische 100 g/km-grens duikt, moeten we nog minstens tot eind 2011 wachten. Even aanstippen dat de Golf 1.6 TDI BlueMotion Technology momenteel op een CO2-uitstoot van 99 g/km zit. De eerste oorlog is niet eens begonnen en de C4 moet reeds een nederlaag incasseren.

In dit artikel : Citroën, Citroën C4

Geschreven door op

De concurrenten