Langeduurtests
CITROËN DS3 CABRIO 1.6 THP (5)

Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.
Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken
Toegegeven, we hebben ons wat laten gaan. Maar wat wil je, als het pijpenstelen regent op een moment dat de zon eigenlijk onze knoken uit hun winterslaap hoort te halen, dan verlangt een mens al eens naar wat blauwe buitenlucht. Dus toeren we deze zomer niet rond met één, maar met twee cabrio’s. Vorige week passeerde de Beetle al de revue, vandaag is het de beurt aan de DS3 Cabrio.
Een ander soort van dakloos, aangezien de stijlen van de Citroën, in tegenstelling tot die van de VW, steeds rechtop blijven staan als het canvas naar beneden gaat. Nu goed, het resultaat is hetzelfde: van zodra de eerste stralen door het wolkendek priemen is het zonnekloppen geblazen. Nu de regen nog het land uit krijgen.
Overigens is dat schuifdakje slechts één van de troeven die de Fransoos op tafel kan leggen, al moet je daarvoor wel onder zijn huid kruipen. Zo kom je tussen de wielen de 150 pk sterke 1,6 liter-turbobenzine tegen, een mechanisch pareltje dat onze DS3 ongetwijfeld vleugels zal geven. Eens hij wat is ingereden, tenminste. Het blokje had 279 kilometer op de teller toen hij onze parking opstoof, dus de cavalerie heeft nog wel wat asfalt nodig om volledig wakker geschud te worden. Hetzelfde geldt voor de zesbak die nog wat stroef door z’n gangen loopt. Al laten de paarden en de schakelaar nu al verstaan dat ze vooral willen galoperen. En wie zijn wij om ze tegen te houden.
In dit artikel : Citroën, Citroën DS 3