Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Ontdek al onze nieuwe ‘AutoSalon’ producten en abonnementen !

Ontdek al onze nieuwe ‘AutoSalon’ producten en abonnementen !

Ontdek

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / DAIHATSU TERIOS 1.5 4WD : Gemiste kans

De tendens om nieuwe modellen fiks te laten groeien leidt ertoe dat het aanbod op de markt van compacte SUV’s erg is geslonken. Een buitenkans voor de minder uit de kluiten gewassen Daihatsu Terios, zou je dan denken. Jammer genoeg moet deze bijzonder leuke terrein-Japanner het nog steeds zonder diesel stellen, zodat zijn succes al bij voorbaat op de helling staat.

Prijs
NB
  • Score redactie NB

Overzicht :

Daihatsu neemt een zeer bescheiden positie in op onze markt, maar heeft niettemin een cruciale rol gespeeld in de doorbraak van recreatieve terreinwagens, die we tegenwoordig Sport Utili- ty Vehicles of SUV’s noemen. Wie al iets langer op deze planeet ronddwaalt, zal zich zonder twijfel nog de Taft, Rocky en Feroza herinneren: stoere, maar toch compacte en betaalbare 4x4’s die in hun tijd op al heel wat aanhang konden rekenen. Beide modellen verdwenen zonder echte opvolgers uit de catalogus, vreemd genoeg net op het moment dat dit segment aan een sterke groei begon. Enkel de piepkleine Terios bleef over om de positie van Daihatsu op de nochtans florerende markt te verdedigen. Zonder veel succes, zoals geweten. De nieuwe generatie moet het uiteraard beter doen, wat zeker geen moeilijke opdracht zal zijn. Daarmee geven we niet zozeer een sneer naar de vroegere verkoopresultaten, maar loven we vooral de kwaliteiten van het huidige model. Dat groeide op zijn beurt en kreeg daarmee zowaar de ideale maten, dicht aanleunend bij de dimensies van de recentste succesnummers op de markt, zoals de vorige generaties van de RAV4 van zustermerk Toyota. Aangezien deze jongens het ondertussen hogerop zochten, biedt de Terios een bijzonder aantrekkelijk alternatief voor een vrij scherpe prijs. In ons land zullen de kopers wellicht vooral de tweewielaangedreven versie verkiezen, maar daarnaast is er nog steeds een integrale aandrijving beschikbaar, voor wie ook al eens een stapje naast het asfalt zet. De 1,5 liter-benzinemotor met 105 pk is echter de enig beschikbare krachtbron en dat zet meteen een domper op de pret, aangezien ondertussen in dit marktsegment een pittige en zuinige diesel een must is om te scoren.

In dit artikel : Daihatsu, Daihatsu Terios

Geschreven door op