Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
Prijs | CO2 | |
---|---|---|
Diesel | 30590 - 30590€ | 130 - 139 g/km (WLTP) |
Benzine | 23790 - 37990€ | 129 - 157 g/km (WLTP) |
Fiat 500X
Eind 2014 kreeg Fiats 500-familie er een nieuwe telg bij: de 500X. Deze kleine SUV deelt zijn technische basis met de Renegade van zustermerk Jeep. Fiat biedt het model aan in drie families: de op de stad gerichte Urban, de stoerdere Cross, met dikkere bumpers en wielkasten, en de Sport, die wat meer sportieve accenten legt. Voorin kijk je uit op een fraai vormgegeven dashboard, terwijl de achterste inzittenden ruim plek hebben voor hun benen. De koffer is daarentegen relatief klein voor zo’n grote auto en ook niet bijster moduleerbaar, aangezien de achterbank niet verschuifbaar is. Met zijn behoorlijk stugge ophanging kleeft deze kleine SUV goed aan de weg. Alleen het te kunstmatig aanvoelende stuur komt het plaatje vergallen. Het benzinegamma bestaat uit twee drukgevoede motoren: een 1.0-driecilinder van 120 pk (en manuele zesbak) en een 1.3-viercilinder met 150 pk, die altijd gekoppeld wordt aan een gerobotiseerde versnellingsbak. Bij de diesels is enkel nog de 1.6 MJET beschikbaar, die tegenwoordig goed is voor 130 pk, maar wel alleen nog maar handgeschakeld leverbaar is. Alle versies zijn trouwens gewone voorwieltrekkers. Aan zijn stijlvolle looks koppelt de 500X ook rationelere argumenten, zoals een verzorgde afwerking, behoorlijk wat waar voor je geld en een aangenaam weggedrag. Jammer toch dat zijn ophanging niet wat zachter is... De 1.0-turbo is een goede keuze als je er geen punt van maakt om zelf te schakelen.
Vind de autoverzekering die bij jou past!
AutoWereld helpt je samen met verzekeringsmakelaar Hopala graag verder met je autoverzekering. Via het vergelijkingsplatform vind je makkelijk en transparant een autoverzekering op maat.