Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Ben jij een F1 kenner? AutoWereld daagt je uit!

Ben jij een F1 kenner? AutoWereld daagt je uit!

Speel mee >>

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / FORD FOCUS 1.6 TDCi : Kernwaarden

De nieuwe Focus overtuigt nog steeds met een scherp rijgedrag. Zijn voorkomen is dan weer iets minder verleidelijk, maar als een echte nerd pakt de jongste Ford uit met een resem gadgets om de aandacht te trekken.

Prijs
NB
  • Score redactie 14.00/20

Overzicht :

De Focus is een wereldauto die Ford tot in zowat alle uithoeken van onze aardkluit, of concreet in meer dan 120 landen, wil slijten. En dat heeft nu eenmaal gevolgen voor het concept en de verpakking. Om met één auto vrijwel alle markten te bekoren moeten er compromissen worden gesloten, zowel op het vlak van technologie als design. Het voordeel is natuurlijk dat het onderliggende C-platform enorm rendeert, want het wordt naast de Focus ook nog eens in tien andere Ford-modellen (C-Max, Kuga…) gebruikt, zodat weldra jaarlijks twee miljoen exemplaren zullen worden geproduceerd. Het aandeel van de ‘gewone’ Focus daarin is nog steeds aanzienlijk, ondanks het feit dat het aanbod fi ks werd uitgebreid met monovolumes, SUV’s en cross-overs. Ook op onze markt is het zogeheten Golf-segment nog altijd heel belangrijk, met behoorlijk wat sterke spelers die allemaal naar de koppositie dingen. De opdracht van de derde generatie van de Focus is dan ook zeker niet eenvoudig, ook al heeft het model een ijzersterke reputatie en vonden de vorige modellen sinds de lancering in 1998 al 10 miljoen kopers. Waarbij we de Escort die hem voorafging dus niet meerekenen. Ford speelt opnieuw de bekende troeven uit: een scherp rijgedrag, een degelijke afwerking en een breed motorenpallet met uiteraard enkele pittige én zuinige diesels. Aan dat pakket wordt nog een resem gadgets toegevoegd, die normaal enkel aan de topmodellen zijn voorbehouden en de uiterlijk wat saaie Focus toch nog een hip tintje bezorgen. Voor deze uitgebreide test opteerden we voor de 1.6 TDI met 115 pk. Een logische keuze, als je weet dat 85% van de Belgische kopers voor een turbodiesel kiest.

In dit artikel : Ford, Ford Focus

Geschreven door op