Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

Schatten

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / FORD KUGA 2.0 TDCi FWD & AWD : Late klant

Ford arriveert rijkelijk laat op het feestje van de compacte SUV’s. Maar schoon volk komt altijd te laat, wordt weleens gezegd. Of zijn dat maar praatjes?

Prijs
NB
  • Score redactie NB

Overzicht :

De plateaus met champagne zijn inmiddels al vakkundig leeggeroofd. Merken als Hyundai, Nissan en Toyota met de Tucson, Qashqai en RAV4, of ook BMW met de X3, zijn al met het gros van de hapjes gaan lopen. We vragen ons dan ook af of het wel nog de moeite waard is nu nog te komen opdagen. En toch, de markt van de compacte SUV’s blijft maar groeien, al onze bedenkingen ten spijt. De Aziatische constructeurs waren er als de kippen bij, de Fransen maken daar dankbaar gebruik van, de Zweden zijn bijna klaar en ook Audi en Mercedes zijn in aantocht. En daar is nu ook Ford. Zoals met de compacte monovolume of de coupé-cabrio hebben ze eerst geduldig de fouten van de pioniers genoteerd en aangepakt, om dan een eigen brouwsel uit de mouw te schudden. Want dat moeten we hun wel nageven: ze maken zich er niet gemakkelijk van af met doorzichtig kloonwerk. In Keulen hebben ze dan ook de juiste ingrediënten in huis. Van Fiesta tot S-Max, in elk segment scoort Ford voor rijplezier een onderscheiding. En daarmee kan je ons natuurlijk altijd paaien. Het geraamte is in grote lijnen dat van de Focus en de C-Max, een basis die garant staat voor dynamische kwaliteiten. We verwachten ons dus op dat vlak aan een waardevolle aanvulling van het segment. Maar is dat genoeg?

In dit artikel : Ford, Ford Kuga

Journalist AutoGids/AutoWereld