Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

Schatten

Nieuwe modellen / KLAAR VOOR EUROPA: Honda CR-V

Honda is ons al een tijdje aan het opwarmen voor zijn nieuwe CR-V, nu zijn eindelijk ook zowat alle gegevens van de Europese versie bekend.

Overzicht :



Met zijn 4,57 meter is de middelgrote SUV net iets korter dan het vorige model, maar een identieke wielbasis zou ook achterin toch voldoende zitruimte moeten garanderen. Verschillende aanpassingen aan de stoelen en het stuur maken dat het trouwens comfortabeler zitten is in de nieuwe CR-V.

Het gamma van die vierde generatie zit opnieuw vrij eenvoudig in elkaar, er is keuze tussen een 2 liter op benzine van 155 pk en 192 Nm en de bekende 2,2 liter-diesel met een onveranderd vermogen van 150 pk en een koppel van 350 Nm. De benzinemotor is dus wel wat krachtiger dan in de huidige generatie, maar de theoretische CO2-uitstoot daalt toch van 192 naar 173 g/km. Te danken aan een betere aërodynamica en stop-starttechnologie. De diesel kan nu een CO2-cijfer van 149 g/km voorleggen (174 gram met de vijftrapsautomaat).




Die i-DTEC komt er vooralsnog alleen als 4x4, maar met de benzinemotor zal er voor het eerst keuze zijn tussen vier- en (enkel) voorwielaandrijving. Dat levert een nog wat beter CO2-cijfer (168 g/km) op en laat Honda vooral ook toe de instapprijs van zijn nieuwe CR-V wat lager te houden. Prijzen zijn er hoe dan ook nog niet, de verkoop start pas tegen het einde van het jaar.

Uiterlijk verschilt de nieuwe CR-V niet echt veel van het eerder al in de VS gelanceerde model, maar Honda maakt zich wel sterk dat het voor Europa betere materialen en ook extra veiligheids- en andere uitrusting voorziet. Zo is er voor 'onze' exemplaren zowel voor- als achteraan ook led-verlichting. Al even exclusief voor Europa is de elektrische bediening voor de achterklep. De auto geldt hier dan ook als een van de grotere Honda's, terwijl hij in Noord-Amerika eerder onderaan het SUV-gamma zit.


In dit artikel : Honda, Honda CR-V

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken