Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Neem deel aan onze enquête naar het aankoopgedrag van de automobilist

Neem deel aan onze enquête naar het aankoopgedrag van de automobilist

Neem deel

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Langeduurtest / HYUNDAI i20 - Slot

Het is stil in huis. De laatste lichting langeduurtesters heeft het nest verlaten en opvolging laat nog even op zich wachten. Dat geeft wat tijd tot reflectie. En afscheid.

HYUNDAI i20 - Slot #1
Prijs
NB
  • Score redactie 12.00/20

Overzicht :

In de eerste plaats van onze i20. De Koreaan was immers de eerste die de deur achter zich dichttrok. Niet verwonderlijk, in onze recentste line-up was de Hyundai, ondanks zijn taille, met voorsprong het meest volwassen. Al was ook dat geen uitdaging, met het olijke trio dat hem dagelijks omringde.

Hoe dan ook, tijdens zijn verblijf wist de i20 danig te verrassen. Niet zozeer qua bouwkunde of mechanische bravoure. We weten onderhand dat Hyundai zich kan en mag meten met het beste dat Europa te bieden heeft, dus verwachten we eigenlijk ook niets anders dan dat de anno 2015 geleverde vierwielers kwalitatief evenwaardig zijn. Alleen zijn ze er in Seoul ook in geslaagd een extra vleug sérieux door het geheel te boetseren waardoor de i20 zelfs een klassement hoger niet eens zo\'n mal figuur zou slaan.

stadswagens,

Gewikt en gewogen

Dat bevestigde ook ons driekoppig testteam waar het voltallige panel zich verbaasde over de praktische inborst van het stadskarretje. Ruim, comfortabel, kwiek, het zijn maar enkele van de complimenten die tijdens de verschillende verkenningsrondes naar boven kwamen borrelen. \'De ideale familiewagen\' viel zelfs, een omschrijving die je toch niet meteen verwacht bij een dreumes van dit kaliber.

Toch waren er ook een paar valse noten. Zo wist de 1.4 CRDi niet iedereen te overtuigen. Niet zozeer qua prestaties of verbruik, daar haalde het molentje net wel al zijn punten, de opmerkingen waren eerder van financiële aard. Met een vanafprijs van 18.499 euro verkoopt de i20 zijn vel ook als dat van een grote.

stadswagens,

Zonder dat daar een gelijkwaardige uitrusting tegenover staat. Vooral het niet voorhanden zijn van een ingebouwde navigatie viel niet meteen in goede aarde. Toch niet als daar een dergelijke som voor moet worden neergeteld. De zelfontbrander viel trouwens helemaal door de mand toen hij, opgesteld tegenover een i20 1.2i, er eigenlijk niet in slaagde echt afstand te nemen van die laatste.

Naar wat wijze raad bij het afscheid hoefden we dan ook niet lang te zoeken. Dumpen die diesel en gaan voor een benzine-alternatief. Dan volgt het succes wel vanzelf.

Verwante testen

In dit artikel : Hyundai, Hyundai i20

Geschreven door op

De concurrenten