Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Neem deel aan onze enquête naar het aankoopgedrag van de automobilist

Neem deel aan onze enquête naar het aankoopgedrag van de automobilist

Neem deel

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Langeduurtest / HYUNDAI i20 - Confrontatie

De Hyundai i20 1.4 CRDi kon lang genoeg op zijn lauweren rusten in ons perswagenpark. Daarom besloten we om een tweekamp te houden met zijn benzinebroertje. Game, set, match!

HYUNDAI i20 - Confrontatie #1
Prijs
NB
  • Score redactie 12.00/20

Overzicht :

Wie zich graag geruisloos door het verkeer begeeft, pikt liever de benzinevariant uit. De 1.4 CRDi is op z’n minst gezegd redelijk lawaaierig. Aan de tankpomp blijft de diesel niet in gebreke, want met een verbruik van 6,1 liter per 100 kilometer (tegenover 7 liter) steekt hij de 1.2i onvermijdelijk de loef af.



Ook qua prestaties toont de diesel zich de meerdere. In het stadsverkeer komt de 1,4 liter vier-in-lijn het best tot zijn recht. De 1.2i moet je echt in de hoogste toerenregionen drijven, wil je zijn dieselbroertje overtreffen. Pas wanneer je de 90 kilometer per uur overschrijdt, komt de benzine-i20 als winnaar uit de strijd.



Alles samengenomen, neemt de 1.4 CRDi dus de bovenhand in onze tweestrijd. Toch opteren wij voor de benzinevariant. Waarom? Omdat de prijs van een gelijkuitgeruste 1,2 liter 2.600 euro lager ligt dan onze langeduurtester. Ook qua fiscaliteit kan dat dus zeker tellen.

Verwante testen

In dit artikel : Hyundai, Hyundai i20

Geschreven door op

De concurrenten