Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Neem deel aan onze enquête naar het aankoopgedrag van de automobilist

Neem deel aan onze enquête naar het aankoopgedrag van de automobilist

Neem deel

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Vergelijkende test / HYUNDAI i20 1.2 84 // OPEL CORSA 1.0 TURBO 90 // SKODA FABIA 1.2 TSI 90 : Doordeweeks drietal

Gerommel in stadswagenland, met de volledig nieuwe Hyundai i20 en Skoda Fabia. Wij confronteren ze met de Corsa, de bestseller die ze bij Opel van neus tot kont gerenovereerd hebben.

Overzicht :

Ondanks de slappe februarizon is het maar koud in de Rupelstreek, gelukkig kunnen we tussen de foto’s door even in de Hyundai kruipen, met zijn verwarmde zetels en stuur. Jawel, zo’n Koreaanse i20, wie daar nog lacherig over doet, die heeft enkele jaren onder een steen geschuild. De Hyundai is overigens niet de enige die deze verwennerijtjes aan boord heeft, de Corsa heeft ze ook. De vorige generatie had ze zelfs al. Onze Fabia is wat bescheidener uitgedost, maar kijk in de cataloog en je vindt er vermoeidheidsdetectie. Het lijkt wel steeds sneller te gaan, hoe limousinesnufjes zich een weg naar beneden banen op de hiërarchie, richting doodgewone Hyundais, Opels en Skoda’s. De democratisering van spitstechnologie, zoals we vandaag bijna allemaal een slimme telefoon in onze zak hebben zitten. Maar in de grond blijven dit gewone jongens, autootjes voor de massa, van bejaarde zondagsrijders tot nerveuze aspiranten. Een klasse waar de VW Polo, Ford Fiesta en Renault Clio de markt domineren, met stevige oppositie van de Corsa en in een tweede peloton de i20 en Fabia. Alledrie helemaal nieuw.

Vaak is het niet, maar deze keer zit het er vol op

Geschreven door op