Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
Prijs | CO2 | |
---|---|---|
Diesel | 29349 - 35349€ | 98 - 138 g/km (WLTP) |
Benzine | 22349 - 33099€ | 103 - 123 g/km (WLTP) |
Hyundai i30
In 2017 lanceerde Hyundai de derde generatie van zijn i30, met naast de vertrouwde hatchback ook de Fastback: eveneens een vijfdeurs, maar dan eentje die door zijn lagere daklijn en vlak liggende achterruit naar de wereld van de vierdeurscoupés lonkt. In de loop van 2020 volgde een update met een lichte restyling, een geactualiseerde uitrusting, een verbeterde connectiviteit en een aangepast motorenpalet. Als bestuurder kijk je uit op een logisch ontworpen dashboard, met een aanraakscherm in tabletvorm voor de multimediatoepassingen. Alles maakt een solide indruk. Voorin is plek genoeg, maar achterin is de knieruimte niet meer dan matig. Door de veralgemening van de mildhybride technologie ging het laadvolume er flink op achteruit: de hatchback houdt nog 357 liter over, de Fastback 405 liter. Met zijn MacPhersons vooraan en een meerarmige achteras verzekert deze i30 een zeer goed compromis tussen rijcomfort en dynamiek. Dat Hyundai intussen echt wel weet hoe het een vlot sturende auto moet bouwen, bewijst de i30 N, een hot hatch van het zuiverste water. Die krijgt tegenwoordig in ons land altijd het Performance Pack mee, dat het vermogen van zijn tweeliter opkrikt naar 280 pk. Bij de gewone versies zijn enkel nog de kleine, maar pittige 1.0 T-GDi met 120 pk en de 1.5 T-GDi van 159 pk beschikbaar, naar keuze handgeschakeld of met een aangename gerobotiseerde versnellingsbak. Het gamma van de i30 heeft twee gezichten: enerzijds is er de klassieke hatchback, die vooral de rede aanspreekt. De Fastback verpakt dezelfde troeven inzake comfort, rijgedrag, uitrusting en prijs in een iets flitsender jasje. Allebei zijn ze er ook als sportieve N, één brok temperament.
Prijs | CO2 | |
---|---|---|
Benzine | 26299 - 42449€ | 102 - 191 g/km (WLTP) |
Hyundai i30 Fastback
In 2017 lanceerde Hyundai de derde generatie van zijn i30, met naast de vertrouwde hatchback ook de Fastback: eveneens een vijfdeurs, maar dan eentje die door zijn lagere daklijn en vlak liggende achterruit naar de wereld van de vierdeurscoupés lonkt. In de loop van 2020 volgde een update met een lichte restyling, een geactualiseerde uitrusting, een verbeterde connectiviteit en een aangepast motorenpalet. Als bestuurder kijk je uit op een logisch ontworpen dashboard, met een aanraakscherm in tabletvorm voor de multimediatoepassingen. Alles maakt een solide indruk. Voorin is plek genoeg, maar achterin is de knieruimte niet meer dan matig. Door de veralgemening van de mildhybride technologie ging het laadvolume er flink op achteruit: de hatchback houdt nog 357 liter over, de Fastback 405 liter. Met zijn MacPhersons vooraan en een meerarmige achteras verzekert deze i30 een zeer goed compromis tussen rijcomfort en dynamiek. Dat Hyundai intussen echt wel weet hoe het een vlot sturende auto moet bouwen, bewijst de i30 N, een hot hatch van het zuiverste water. Die krijgt tegenwoordig in ons land altijd het Performance Pack mee, dat het vermogen van zijn tweeliter opkrikt naar 280 pk. Bij de gewone versies zijn enkel nog de kleine, maar pittige 1.0 T-GDi met 120 pk en de 1.5 T-GDi van 159 pk beschikbaar, naar keuze handgeschakeld of met een aangename gerobotiseerde versnellingsbak. Het gamma van de i30 heeft twee gezichten: enerzijds is er de klassieke hatchback, die vooral de rede aanspreekt. De Fastback verpakt dezelfde troeven inzake comfort, rijgedrag, uitrusting en prijs in een iets flitsender jasje. Allebei zijn ze er ook als sportieve N, één brok temperament.
Prijs | CO2 | |
---|---|---|
Benzine | 38499 - 40499€ | 182 - 191 g/km (WLTP) |
Hyundai i30 N
In 2017 lanceerde Hyundai de derde generatie van zijn i30, met naast de vertrouwde hatchback ook de Fastback: eveneens een vijfdeurs, maar dan eentje die door zijn lagere daklijn en vlak liggende achterruit naar de wereld van de vierdeurscoupés lonkt. In de loop van 2020 volgde een update met een lichte restyling, een geactualiseerde uitrusting, een verbeterde connectiviteit en een aangepast motorenpalet. Als bestuurder kijk je uit op een logisch ontworpen dashboard, met een aanraakscherm in tabletvorm voor de multimediatoepassingen. Alles maakt een solide indruk. Voorin is plek genoeg, maar achterin is de knieruimte niet meer dan matig. Door de veralgemening van de mildhybride technologie ging het laadvolume er flink op achteruit: de hatchback houdt nog 357 liter over, de Fastback 405 liter. Met zijn MacPhersons vooraan en een meerarmige achteras verzekert deze i30 een zeer goed compromis tussen rijcomfort en dynamiek. Dat Hyundai intussen echt wel weet hoe het een vlot sturende auto moet bouwen, bewijst de i30 N, een hot hatch van het zuiverste water. Die krijgt tegenwoordig in ons land altijd het Performance Pack mee, dat het vermogen van zijn tweeliter opkrikt naar 280 pk. Bij de gewone versies zijn enkel nog de kleine, maar pittige 1.0 T-GDi met 120 pk en de 1.5 T-GDi van 159 pk beschikbaar, naar keuze handgeschakeld of met een aangename gerobotiseerde versnellingsbak. Het gamma van de i30 heeft twee gezichten: enerzijds is er de klassieke hatchback, die vooral de rede aanspreekt. De Fastback verpakt dezelfde troeven inzake comfort, rijgedrag, uitrusting en prijs in een iets flitsender jasje. Allebei zijn ze er ook als sportieve N, één brok temperament.
Prijs | CO2 | |
---|---|---|
Diesel | 30299 - 36299€ | 97 - 137 g/km (WLTP) |
Benzine | 23299 - 34049€ | 101 - 121 g/km (WLTP) |
Hyundai i30 Wagon
De 4,58 meter lange Hyundai i30 Wagon stamt uit 2017 en kreeg na een minieme facelift in 2019 in de loop van 2020 een grondigere opfrisbeurt, met een nieuwe neus en verbeterde connectiviteit. Aangezien de break op dezelfde wielbasis rust als de vijfdeurs, is hij op de achterbank niet ruimer, maar de veel langere achteroverhang komt wel de koffer ten goede. Het bagagecompartiment is zelfs een van de grootste in dit segment, met een inhoud die varieert van 602 tot 1.650 liter. Bovendien is dat volume ook makkelijk te benutten, dankzij een afzonderlijke ruimte onder de vloer en allerlei bergvakken. Onder de motorkap vinden we alleen maar turbomotoren. De 1.6-diesel werd voor het modeljaar 2022 geschrapt, zodat enkel nog twee benzines overblijven: een 1.0-driecilinder van 120 pk en een 1.5-viercilinder van 160 pk. Beide zijn ze voorzien van mildhybride technologie op 48 volt, zodat de verbrandingsmotor kan worden losgekoppeld en zelfs stilgelegd wanneer je van het gas gaat – zowel met de manuele zesbak als met de gerobotiseerde 7-bak die telkens beschikbaar is. Rijden doet deze break net zo aangenaam als de berline: ook als Wagon weet de i30 een mooi compromis neer te zetten tussen comfort en wegligging. Anderzijds valt ook hier op dat het stuur nog altijd feedback mist – de sportieve N Line-versie belooft daaraan een mouw te passen. De i30 Wagon hoeft niet onder te doen voor de Europese referenties in dit segment: hij scoort goed op alle vlakken, met als uitschieter zijn uitzonderlijke laadvolume. Wij zouden kiezen voor de veelzijdigheid van de 1.5 T-GDi.
Vind de autoverzekering die bij jou past!
AutoWereld helpt je samen met verzekeringsmakelaar Hopala graag verder met je autoverzekering. Via het vergelijkingsplatform vind je makkelijk en transparant een autoverzekering op maat.