Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

AUTOSHOW BRUSSELS 2020

Ontdek hier alle saloncondities en het beste van het Autosalon 2020

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Vergelijkende test / JAGUAR F-TYPE V6 S ROADSTER // PORSCHE 911 CARRERA 4S CABRIOLET : Zinvol geweld

Jawel, ook Jaguar gaat voor de scalp van de Porsche 911. Slaagt de F-Type waar zoveel anderen faalden?

Overzicht :

Valse bescheidenheid, daar moeten ze bij Jaguar niet van weten. Met de F-Type heeft Coventry niet zomaar een steengoede sportwagen willen maken, maar eentje die met priemende blik in de kikkerkijkers van de Porsche 911 durft staren. Ogen vol vuur, brandend van ambitie. Dat moet ook, als je dergelijk historisch beladen naamplaatje op de billen van je nieuwe baby nagelt. Van de C- over de D- tot de E-Type, telkens hebben we het over legendarische Jaguar-modellen. Meervoudige Le Mans-winnaars, in modellenlijfjes verpakte geweldenaren, snelheidsmonsters. Mooi, maar meedogenloos. Nu zou de F-Type niet de eerste zijn die bezwijkt onder de loodzware druk van zijn voorouders. Geen lastigere strijd dan die tegen de geschiedenis, want doorgaans zijn de jaren mild voor domme uitschuivers en kleine kantjes uit het verleden. Zo associëren we Ferdinand Porsche liever met de Volkswagen Kever, de Auto Unionracers of de 356 dan met de gemene V1- bommen die zoveel burgerslachtoffers maakten tijdens de Tweede Wereldoorlog. Of met de door zijn zoon Butzi geschetste 911, al een halve eeuw de absolute koning in sportwagenland. Velen voelen zich geroepen, maar vooralsnog blijft de Neunelfer de uitverkorene. De standaard waaraan de concurrentie zich spiegelt, de op een eenzame hoogte liggende lat waar ze over moeten springen. Maar wie niet waagt, niet wint.

DE 911 IS UITDAGEND AAN WARPSNELHEID, MAAR HAAST SAAI AAN SLENTERTEMPO

In dit artikel : Porsche, Porsche 911 , Jaguar, Jaguar F-Type

Geschreven door op