Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / JAGUAR XE 2.0D 180 : De rechtzetting

De eerste aanval die Jaguar op de Duitse Drie plaatste, liep af op een sisser. Maar uit het verleden kan je leren en iedereen verdient een tweede kans: hier is de XE.

45.490 €
  • Score redactie 16.00/20

Overzicht :

Jaguar zit in het opwaartse stuk van zijn modellencyclus. Hun cross-over F-Pace staat te popelen om de opritten van residentiële wijken te veroveren en ook de spatnieuwe XF wil de fotostudio uit en de baan op. De F-Type onderging eerder dit jaar enkele wezenlijke updates (handbak op de R!) en de XJ is ook nog niet zo lang terug van zijn bezoek aan de beauty farm. Maar de grote primeur waarvoor iedereen op het puntje van zijn stoel zat te wachten, is deze XE. Opvolger van de - en we drukken ons zachtjes uit - op gemengde gevoelens onthaalde X-Type, de vermomde Mondeo waarmee Jaguar het tijdens het fin-de-siècle op de heilige Duitse drievuldigheid had gemunt. Dat opzet faalde. Omdat de X-Type zijn link met Ford niet kon afschudden, omdat zijn krijgsmateriaal niet genoeg was opgevijld en omdat er duurzaamheidsproblemen opdoken. Teleurgesteld liet de kat zijn oren hangen. Kort na het stopzetten van de X-Type verklaarde Jaguar dat het nooit meer onder klassieke vorm zou terugkeren naar de compacte klasse (lees: enkel nog met een SUV).     
Nooit zeggen is nooit verstandig. De Indische eigenaars die de touwtjes van Ford overnamen hebben alvast geen rekening gehouden met uitspraken uit het verleden. Integendeel, ze herlanceerden meteen het idee van een BMW 3 à la Jaguar. Het werd XE, een klassieke berline, gedreven door zijn voornemen om de fouten die de X-Type voorheen maakte recht te zetten.

In dit artikel : Jaguar, Jaguar XE

Geschreven door op

De concurrenten