Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Autosalon Frankfurt 2019 / De 5 belangrijkste nieuwigheden op de IAA Frankfurt: Land Rover Defender

Een heleboel nieuwigheden op het Autosalon van Frankfurt, maar welke modellen moeten we echt onthouden van de IAA 2019? AutoWereld kiest de 5 hoogtepunten. Na de Sián en de Taycan is het aan de Land Rover Defender.

De persdagen zitten erop, vanaf vandaag krijgt ook het grote publiek toegang tot de Frankfurter Messe. Wij kiezen de 5 modellen die je gezien moet hebben op de IAA 2019. We begonnen ons lijstje met de waanzinnige Lamborghini Sián FKP 37 en de haast even krachtige Porsche Taycan Turbo S, nu is het de beurt aan de Land Rover Defender.

Na de Jeep Wrangler en de Mercedes G-Klasse is het aan de Land Rover Defender om zich in een nieuw jasje te hijsen. Geen eenvoudige opdracht, want de vorige generatie werd pas op pensioen gestuurd na een carrière van liefst 70 jaar. Omdat je een legende niet zomaar vervangt, haalt de Britse terreinspecialist alles uit de kast. Met respect voor het verleden, maar zonder nostalgie.

Dat zie je onder meer aan het design: geen retromoderne interpretatie van de vorige Defender, maar een modern design waarmee Land Rover het terreinwagenconcept naar een nieuw tijdvak hoopt te loodsen. De nieuwe Defender debuteert als 110 met vijf deuren, daarna volgt de kortere 90. De koetswerkstructuur is uit aluminium en in het dak zitten de zijdelingse venstertjes die de Defender kenmerken. Onderhuids steunt deze off-roaser op de Electronic Vehicle Architecture van de tweede generatie (EVA 2.0), een evolutie van het onderstel dat de Britse constructeur ook gebruikt voor de Discovery.

Land Rover lanceert de Defender met twee benzine- en twee dieselmotoren van de Ingenium-familie. Elke krachtbron maakt gebruik van een achttrapsautomaat van ZF met twee eindverhoudingen, voor kortere versnellingen op het terrein. Vierwielaandrijving is uiteraard standaard. Bij de D200, D240 en de P300 gaat telkens over viercilinders met een cilinderinhoud van 2 liter, de P400 gebruikt een mildhybride zes-in-lijn die de hulp krijgt van een elektrische supercharger om het piekvermogen en het maximumkoppel naar respectievelijk 400 pk en 550 Nm te krikken. Loop 2020 vult Land Rover het gamma aan met de plug-inhybride P400e.

Land Rover Defender -IAA 2019

Channel Manager Produpress Websites

Twitter: @janssensklaas / Instagram: @janssensklaas

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken