Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

Schatten

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Vergelijkende test / MERCEDES C 220 D CABRIO // RANGE ROVER EVOQUE CONVERTIBLE 2.0 TD4 180 : Generatieconflict

Op het onverwachte komt ook Land Rover meespelen in cabrioland. Bouwen zij meteen een evenwaardige zonneklopper als de ervaren rotten van Mercedes?

Overzicht :

Het is een behoorlijk schizofreen leven dat de meeste cabrio’s leiden. Vaak worden die gekocht door mensen die denken dat ze zich eens lekker gaan verwennen met zo’n zonnekloppende vierwieler. De ganse zomer al rijdend uv-stralen tanken, het klinkt natuurlijk enorm aanlokkelijk. De ongemakkelijke waarheid komt echter gauw aan het licht: op warme zomerdagen is de houdbaarheid van cabrioritten beperkt, je hoofd geraakt al snel oververhit, je zit continu met de zon in je ogen en dat windgeruis rond je kop, dat wordt ook gauw vermoeiend. Het verklaart ook het op het eerste gezicht absurde fenomeen dat er bijvoorbeeld in het regenachtige Groot-Brittannië een stuk meer cabrio’s verkocht geraken dan in warme Spanje. In het appelsienenland is er simpelweg geen weldenkend mens die zich langer dan noodzakelijk blootstelt aan de zon, om rond te rijden zonder dak moet je een beetje loco zijn, vinden ze daar. Het verklaart evengoed waarom je ’s zomers op onze wegen zoveel cabriorijders met gesloten dak tegenkomt. Ze kochten hun auto met zwoele zomeravonden in gedachten, maar stootten algauw op de realiteit van het concept. En er bestaat geen slechtere auto dan een cabrio wiens dak nooit open gaat, want dan ken je enkel de nadelen ervan: minder opbergruimte, meer gewicht en minder stijfheid. Het is anderzijds natuurlijk niet allemaal goud dat stinkt, cabriorijders die er écht voor kozen, willen niets anders.

ZOALS BIJ EEN VROUWENHANDTAS IS HET MINSTENS ZO BELANGRIJK HOE HET DING ERUITZIET DAN HOEVEEL ERIN GAAT
Journalist AutoGids/AutoWereld