Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Neem deel aan onze enquête naar het aankoopgedrag van de automobilist

Neem deel aan onze enquête naar het aankoopgedrag van de automobilist

Neem deel

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / LEXUS NX 300h : Schieten met scherp

Als de kippen was Lexus erbij om de Mercedes M-Klasse en BMW X5 van antwoord te dienen, maar in de net daaronder gelegen klasse kwam er flink wat geduld bij kijken vooraleer de Japanners hun move maakten. Het wachten waard? Wel, de enkel als hybride te verkrijgen NX is alvast geen muurbloempje.

64.490 €
  • Score redactie 16.00/20

Overzicht :

Het werd stilaan tijd. Lexus liet zich al een poosje de klanten uit de showroom roven door andere compacte SUV’s. De Mercedes GLK, de Audi Q5 en de Volvo XC60 dateren al van zes jaar terug, terwijl BMW met zijn X3 zelfs al aan zijn tweede generatie toe is. En dan zwijgen we nog over het stijlstatement dat de Land Rover Evoque hier neerpootte. Bizar dus dat een pionier in het genre als Toyota zo lang heeft gedraald om zijn luxedochter Lexus met gelijkaardig geschut te zadelen. De markt is ondertussen rijk en verzadigd en de zoveelste premiumbeleving komen afzetten zal niet zomaar volstaan; de NX moet zich onderscheiden. Nu, op papier en stilistisch doet hij dat ook. Met zijn messcherpe en geschaafde vlakken ziet hij eruit alsof hij de eerste sneeuwruimer op Mars wil zijn, en in België treedt hij enkel aan als 300h, oftewel hybride. Geen diesel dus, maar is dat wel een handicap als de CO2-uitstoot een onnavolgbare 116 g/km bedraagt?

In dit artikel : Lexus, Lexus NX

Geschreven door op

De concurrenten