Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

black friday

Black Friday : je jaarabonnement vanaf 32 euro!

Ik geniet van dit aanbod

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Ik abonneer me

Gedetailleerde test / MAZDA 2 1.3 & 1.5 : En kleintje dat verschiet

Alles wat kon herinneren aan de vorige Mazda 2 is overboord gegooid. Geen monovolumegevoel meer en al helemaal geen groei in afmetingen. Mazda brengt petit terug in de stadswagen en het voelt als een verademing. Om het met de woorden van Arno te zeggen: 'k He moa een kleintje, moa 't skiet verre.

Prijs
NB
  • Score redactie NB

Overzicht :

Renault Clio, Opel Corsa, Peugeot 207, VW Polo... ze zijn ze in de loop der jaren allemaal gegroeid tot 4 meter of meer. Een trend die in eerste instantie werd ontvangen op gejuich vanop alle banken. Alleen, als je er even bij stilstaat, hoe moeilijk is dat: een kleine auto groter maken? Een ei koken lijkt ons haast complexer. Hetzelfde proberen te bereiken door je auto 4 centimeter korter te maken? Daar heb je, welja, ballen voor nodig. Over de vorige Mazda 2 viel weinig te zeggen. Handig was hij zeker, saai ook. In hoofdzaak gegeerd bij een ouder publiek, en net dat wil Mazda nu voorkomen. De nieuwe 2 moet (ook) een jonger publiek aanspreken en daarom is Mazda uit een heel ander vaatje gaan tappen. Minder handig, maar ook stukken minder saai. Uit het voorlopig alleen benzinemotoren tellende gamma plukten we de basis-1.3 met 75 pk en de top-1.5 met 103 pk. Op het eerste gezicht weinig indrukwekkende cijfers, maar dit verhaal telt meerdere lagen.

In dit artikel : Mazda, Mazda Mazda2