Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Ontdek al onze nieuwe ‘AutoSalon’ producten en abonnementen !

Ontdek al onze nieuwe ‘AutoSalon’ producten en abonnementen !

Ontdek

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / MAZDA 3 SKYACTIV-D : Goalgetter

De CX-5 gaf al de voorzet, de 6 legde de bal panklaar en nu is het aan de 3 om hem de kruising in te knallen. Benieuwd of Mazda’s nieuwste de netten kan doen trillen?

Prijs
NB
  • Score redactie 16.00/20

Overzicht :

De allesbepalende vraag in deze is of de derde keer nu ook de beste keer is. De CX-5 en 6 bewezen ondertussen al wat Mazda’s Skyactiv-technologie waard is, fundamenten die de 3 dan ook klakkeloos overneemt. Desalniettemin kwamen de SUV en de grote middenklasser met een aantal opmerkingen. Wat hiaten in de aankleding, twijfelachtige materiaalkeuzes hier en daar, een iets grotere dorst dan voorspeld. Niets onoverkomelijks, wat beide Japanners dan ook niet weerhield degelijk te scoren in de verschillende testen en vergelijkingen waarin ze mochten opdraven.

Alleen, in het bikkelharde C-segment kan dergelijke detailkritiek het verschil maken tussen winst of verlies. Zeker nu er net een nieuwe lichting is opgestaan, een generatie die luxe in de middenklasse een andere invulling heeft gegeven. Apps zijn nu bon ton, zetels horen te masseren en als je je snelheid laat regelen, dient de cruise control vandaag ook meteen de afstand tot je voorligger te respecteren. Bovenop, uiteraard, basisgegevens als een voorbeeldig weggedrag, een mild verbruik, oogverblindende looks en een schappelijke prijs.

Met andere woorden, er staan een paar uitmuntende keepers in doel waar de 3 de bal nog voorbij moet zien te krijgen. Hopelijk heeft Mazda hard genoeg getrapt.

In dit artikel : Mazda, Mazda Mazda3

Geschreven door op

De concurrenten