Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

Schatten

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Vergelijkende test / AUDI A4 2.0 TDI 163 // BMW 320D EFFICIENT DYNAMICS EDITION // MERCEDES C 220 BLUETEC : Play-off 1

Of de nieuwe C-Klasse de juiste vorm te pakken heeft? Slechts een manier om het af te toetsen. We halen de tegenstand erbij en hakken de knoop door op Duits grondgebied. Welkom in de Eifel.

Overzicht :

Waarom de Eifel? Nee, niet voor de Nürburging en ook niet om in de juiste sfeer te komen. Nu ja, dat laatste een beetje, maar we steken vooral de grens over omdat je er zo fantastisch kan rijden. Een streepje Autobahn afwisselen met lekker kalme maar uitdagende heuvelbanen, dat de Duitsers zo’n deugdelijke auto’s in elkaar vijzen, ligt minstens voor een deel aan de aard van het wegennet. Een beter terrein konden we dus niet scouten voor deze titanenstrijd.

Want minder dan dat is dit driegevecht niet. Voor Mercedes is de C-Klasse als bestverkochte model het grondvest van de jaarlijkse omzet. Idem dito voor de A4 bij Audi en de 3 Reeks bij BMW. In ons land figureren deze modellen geregeld in de top-10 van de hitlijsten. Het is dan ook geen toeval dat dit triumviraat in het lang en in het breed op onze cover staat: omdat het boekjes doet verkopen. Dit zijn de droomwagens van de gewone man. Overgoten met een zeker prestige, maar nog juist bereikbaar genoeg om geen fata morgana te zijn. En voor de ontelbare bedrijfswagenchauffeurs in ons land zijn dit natuurlijk de lekkerste brokken in de pap van de extralegale voordelen. Om maar te zeggen dat dit niet zomaar een wedstrijdje onder vrienden is, wel een cupmatch op leven en dood.

Want minder dan dat is dit driegevecht niet. Voor Mercedes is de C-Klasse als bestverkochte model het grondvest van de jaarlijkse omzet. Idem dito voor de A4 bij Audi en de 3 Reeks bij BMW. In ons land figureren deze modellen geregeld in de top-10 van de hitlijsten. Het is dan ook geen toeval dat dit triumviraat in het lang en in het breed op onze cover staat: omdat het boekjes doet verkopen. Dit zijn de droomwagens van de gewone man. Overgoten met een zeker prestige, maar nog juist bereikbaar genoeg om geen fata morgana te zijn. En voor de ontelbare bedrijfswagenchauffeurs in ons land zijn dit natuurlijk de lekkerste brokken in de pap van de extralegale voordelen.

Om maar te zeggen dat dit niet zomaar een wedstrijdje onder vrienden is, wel een cupmatch op leven en dood.

DE LOGICA DICTEERT DAT DE NIEUWE DE KROON OVERNEEMT
Journalist AutoGids/AutoWereld