Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

Schatten

Nieuwe modellen / Mercedes-AMG GT 4-deurs Coupé verdient een betere naam

De 4-deurs Coupé is een machtige mix tussen de Mercedes CLS en de AMG GT, zoveel is duidelijk. Alleen de naam lijkt nergens op.

Overzicht :

De steeds omvangrijkere GT-familie krijgt een familiale variant met vier deuren, die een extra zitrij (met twee of drie zitplaatsen) combineert met extra laadvolume (tot 1.324 liter). Al blijven die praktische argumenten van secundair belang, want deze AMG-creatie moet het vooral van zijn sexy lijnenspel en zijn stevige spierkracht hebben.

Dat de Porsche Panamera en de op stapel staande S- En RS-varianten van de nieuwe Audi A7 Sportback op hun doppen moeten letten, want deze loop zomer debuterende Mercedes-AMG GT 4-deurs Coupé houdt een heleboel troefkaarten in handen.

Tot 639 pk!

Natuurlijk draagt de Mercedes-AMG GT 4-deurs Coupé de machtige 4 liter-V8 in het vooronder. De voortaan met twee twinscrollturbo's gezegende krachtbron komt in twee smaken:

  • Mercedes-AMG GT 63 4Matic: 4.0-V8, 585 pk en 800 Nm, 0-100 in 3,4 sec, +315 km/u
  • Mercedes-AMG GT 63 S 4Matric: 4.0-V8, 639 pk en 900 Nm, 0-100 in 3,2 sec, 310 km/u

De S-versie komt standaard met de actieve motorsteunen die anders tot het optionele Dynamic Plus Package behoren. De V8-biturbo krijgt nu ook cilinderdesactivatie, actief in de Comfort-rijmodus tussen de 1.000 en de 3.250 toeren per  minuut. Bij deellast schakelen de cilinders 1, 2, 3, 5 en 8 zich uit om het verbruik te drukken.

Ook als hybride

Naast de V8-opties komt de GT 4-deurs Coupé ook met de nieuwe, door hybride EQ Boost-technologie geholpen zes-in-lijn die zopas debuteerde in de Mercedes-AMG CLS 53 4Matic. Dat 48-voltsysteem zorgt ervoor dat je tijdelijk over 22 pk extra vermogen en zelfs over 250 Nm extra koppel kan beschikken:

  • Mercedes-AMG GT 53 4Matic: 3.0-L6, 435 pk en 520 Nm, 0-100 in 4,5 sec, 285 km/u

Alle motorisaties schakelen via de zogeheten AMG SPEEDSHIFT MCT-9G, een negentrapsautomaat met een dubbele, natte koppeling. De Mercedes-AMG GT 4-deurs Coupé rekent altijd op vierwielaandrijving. Dan hebben we het over het 4MaticPlus-systeem met elektronisch gestuurde koppeling die de krachten tussen de voor- en de achteras regelt.

Driftmodus

Die 4MaticPlus-aandrijving komt met een Drift-functiedie alle power naar de achterwielen jaagt én een elektronisch gestuurd achterdifferentieel dat die power tussen beide achterwielen optimaliseert. Standaard op de S, optioneel op de 53 en de 63 AMG. De V8-varianten komen dan weer standaard met de actief meesturende achteras die een optie blijft voor de Mercedes-AMG GT 4-deurs Coupé met zes-in-lijn.

Die AMG GT 53 4Matic houdt het sowieso wat ingetogener. Waar de V8-versies het met trapeziumvormige einddempers doen, houdt de zes-in-lijn het bij ronde uitlaatpijpen. De basisversie doet het ook met een wat minder agressief gesneden achterdiffusor en met slechts 1 in plaats van 3 louvres op de flanken achter het voorwielen. Ook de remklauwen hebben een andere kleur:

  • Mercedes-AMG GT 53 4Matic: zilver
  • Mercedes-AMG GT 63 4Matic: rood
  • Mercedes-AMG GT 63 S 4Matic: geel
  • Optioneel - koolstofkeramische remmen: brons

 Downforce

De Mercedes-AMG GT 4-deurs Coupé vertrouwt op actieve aerodynamica om een maximum aan downforce te combineren met een minimum aan drag. Dan hebben we het over de louvres in de neus, zoals we dat eerder zagen op de AMG GT R. En over de variabele achterspoiler. Wie dat effect verder wil uitvergroten, kan opteren voor het AeroDynamics Package dat een grotere splitter en additionele aeroflaps vooraan combineert met een aangepaste diffusor en een manueel verstelbare vleugel achteraan.

De AMG-jongens houden zes rijprogramma's achter de hand (Slippery, Comfort, Sport, SportPlus, Race en Individual), die gestuurd worden door de AMG Dynamics-technologie (Basic, Advanced, Pro en Master). De manuele schakelmodus, de dempingkarakteristieken en de actieve uitlaat kan je altijd onafhankelijk van de rijmodi instellen via de multimediamodule. Daar vind je ook de optionele AMG Track Pace, een soort virtuele race-ingenieur die allerlei telemetriegegevens verzamelet en analyseert.

Channel Manager Produpress Websites

Twitter: @janssensklaas / Instagram: @janssensklaas

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken