Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

Schatten

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / MERCEDES CLS 350 CDI : Lange benen

Was Heidi Klum een Mercedes, dan was ze deze CLS. Maar is het Duitse topmodel even prettig in de omgang als om naar te kijken?

Prijs
NB
  • Score redactie NB

Overzicht :

In 2003 schudt Mercedes een van de knapste marketingstunts van de nog jonge eeuw uit de mouw. Op de technische basis van de E-Klasse plaatsen ze een ander koetswerk dat een nauwere cockpit combineert met een kleinere koffer, ze noemen het de allereerste vierdeurscoupé ter wereld en hangen een fiks prijskaartje aan de binnenspiegel. En het werkt nog ook. Wereldwijd bracht Stuttgart liefst 170.000 exemplaren van die eerste CLS-generatie aan de man. Natuurlijk vraagt dat om een vervolg. Maar er schuilt een addertje onder het gras. Zowat tweederde van de CLS-rijders schuift het design als voornaamste aankoopargument naar voren. Ze vielen als een blok voor het heerlijke lijnenspel en dan wordt de onderliggende technologie, de interieurruimte, zelfs het prijskaartje bijzaak. Alleen laat schoonheid zich niet in een wetenschappelijk formule gieten. Vinden potentiële kopers de nieuwe Mercedes niet mooi genoeg, dan zakt het hele concept als een kaartenhuisje in elkaar. Dan is de CLS plots een veel te dure en onhandige E-Klasse. Dus gokten de Duitsers op een tweede paard. Passie draait nu eenmaal niet alleen rond esthetiek, maar vooral om gevoel. Daarom zou de tweede generatie dynamischer uit de hoek moeten komen. De CLS als moordgriet met een schoon snoetje en een strakke billenpartij die danst als een ballerina en loopt als een gazelle, dat is zowat het idee. Na de theorie, nu de praktijk.

Channel Manager Produpress Websites

Twitter: @janssensklaas / Instagram: @janssensklaas

De concurrenten