Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

Schatten

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Vergelijkende test / AUDI A7 3.0 TFSI • BMW 535i GT • MERCEDES CLS 350 CGI : Andere verhoudingen

Na de driekamp met de A6 en consoorten verwacht je misschien een gelijkaardige conclusie bij de alternativo’s. Denk snel wat anders.

Overzicht :

Ze lusten er alledrie pap van, zowel Audi, BMW als Mercedes zijn de jongste jaren druk doende hun gamma waterdicht te maken door de laatste gaatjes op te vullen. Kernmodellen als de A6, 5 Reeks of E-Klasse vormen nog immer de basis, maar aangezien de technologie toch al gebrouwen is, waarom er dan niet meteen nog wat extra varianten van draaien? Mercedes deed het in 2004 al met de eerste CLS, in wezen dezelfde auto als de toenmalige E, maar dan in een strakker maatpak gehesen. Een goed uitgevoerd idee, met welverdiend succes. Vandaar al snel een tweede generatie op basis van de nieuwe E-Klasse, plus volgend jaar zelfs een nieuwe variant, een shooting brake die sterk zal gelijken op het gelijknamige prototype dat Mercedes vorig jaar op het Autosalon van Peking toonde. Ondertussen hebben ook Audi en BMW nieuwe gronden aangeboord, met de A7 Sportback en 5 Reeks Gran Turismo, A7 en 5 GT voor de vrienden. Die eerste is grosso modo een vijfdeursversie van de A6, de tweede verhoudt zich op dezelfde manier tot de 5 Reeks, al is hij dan minder coupé en meer SUV. De BMW wil immers argumenten aanhalen die het merk doorgaans niet in huis heeft: veel achterbank, een zijdezachte rijervaring en dankzij de hoge zit veel overzicht op het verkeer. Verse klanten aanhalen met elementen die ze bij andere modellen niet terugvinden, zonder de bestaande aanhangers weg te jagen met merkvreemde kronkels: eens zien wie van de drie het best over de slappe koord danst.

FRAMELOZE RUITEN, EEN HATCHBACK EN EEN ACHTERSPOILER: DE A7 HEEFT COUPÉTREKJES
Journalist AutoGids/AutoWereld