Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Langeduurtest / MERCEDES E 300 BLUETEC HYBRID BREAK (6)

Midden vorig jaar kreeg de hele E-Klasse nog een opfrisbeurt. Omdat wij ook niet ongevoelig zijn aan modetrends zetten we de belangrijkste wijzigingen op een rijtje.

MERCEDES E 300 BLUETEC HYBRID BREAK (6) #1
Prijs
NB
  • Score redactie 0.00/20

Overzicht :

De facelift van de E-Klasse voorziet de middenmotor van Mercedes van wat nieuw zuurstof. Daarom leek het ons een mooi moment om de belangrijkste wijzigingen van de Duitser aan te kaarten. Met als doel een antwoord te kunnen geven op de vraag: hoe bevallen ze ons?

DE GROOTSTE UITLAAT VAN HET PARK
De grootste hebben, het is en zal altijd een hot topic zijn. Goed nieuws voor wie er belang aan hecht: de grootste uitlaatpotten zitten op onze E. De gigantische trapeziums maken de achterkant van de Break er dan ook alleen maar imposanter op. Dat er achter die knappe sierstukken eigenlijk maar twee miezerige pijpjes zitten, mag de pret niet drukken. Want die eerste indruk heb je dan allang gemaakt.

Langeduurtester-Mercedes-E300-Hybrid_01

KOPLAMPSPIELERIJ
Er is veel inkt gevloeid over de pre-faceliftkoplampen. Met hun vierkant design en extra blokjes voor de mistlichten werden ze niet door iedereen gesmaakt. Samen met de facelift zwierde Mercedes die lichtenwinkel buiten. In de plaats kwamen er exemplaren uit één stuk met een vloeiende lijn. Hierdoor oogt de gefacelifte E-Klasse plotsklaps een stuk moderner. Vooral dan door de zwierige stijl van de LED-dagrijlichten die erdoor werden geborduurd.

Langeduurtester-Mercedes-E300-Hybrid_02

SAFETY FIRST
Ook op het vlak van veiligheidsuitrustingen ging onze langeduurtester er een serieuze stap op vooruit. Maar liefst elf nieuwe (of toch geoptimaliseerde) assistentiesystemen debuteerden op de E. Die snufjes, gaande van een anticiperend remhulpsysteem tot een stuurassistent, werden verzameld onder de Intelligent Drive-noemer. Hun taak? Veiligheid garanderen in alle denkbare omstandigheden. Beschermengelen waar we gelukkig nog niet al te veel beroep op hebben moeten doen.

Langeduurtester-Mercedes-E300-Hybrid_03

BREEKLIJN
De 'Pontons' zijn niet meer. Die wielkastenverbredingen achteraan zaten er om hulde te brengen aan de roemruchte Mercedessen van weleer, maar blijkbaar vond Das Haus dat er ondertussen genoeg eer was bewezen. Weg dus met die sierstukken. In plaats daarvan trekt nu een subtiel lijntje over de flanken, in een poging de gefacelifte E-Klasse wat vlotter te doen overkomen.

Langeduurtester-Mercedes-E300-Hybrid_05

DASHBOARD
Ook binnenin werd er gemorreld. De tellerpartij verliest links en rechts een klokje waardoor het design een meer minimalistische kant opgaat en meteen ook overzichtelijker wordt. Niet enkel de tellerpartij werd onder handen genomen, ook de luchtmonden zijn fijner vorm gegeven. Als ster op de taart keert het analoge klokje terug. Misschien minder vlot leesbaar dan een digitaal exemplaar, maar wel oh zo chique.

Langeduurtester-Mercedes-E300-Hybrid_04

Journalist AutoGids/AutoWereld