Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Ben jij een F1 kenner? AutoWereld daagt je uit!

Ben jij een F1 kenner? AutoWereld daagt je uit!

Speel mee >>

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / MITSUBISHI COLT CZC 1.5 MPI : Vrouwenzot

Wagens als de Mitsubishi Colt CZC doen het zeer goed bij dames. Een cabriolet is nu eenmaal de auto op zijn vrouwelijkst. En nu het gehannes met een weerbarstig dak voorgoed tot het verleden behoort, staat niets de aankoop van een sexy cabriolet nog in de weg. Dat geldt natuurlijk ook voor mannen, die achter het stuur van de juiste cabriolet hun eigen marktwaarde zien stijgen. Maar is de Colt CZC wel de juiste cabriolet?

Prijs
NB
  • Score redactie NC

Overzicht :

De Colt doet het niet onaardig. In 2005, het eerste volledige productiejaar, werden er 72.305 stuks van verkocht, waarvan 20.000 op de Duitse markt. Dat zette de cijferaars ertoe aan om voor 2006 een target van 80.000 tot 85.000 stuks voorop te stellen. Een haalbare kaart, want intussen kan een Colt-koper kiezen uit drie varianten: de vijfdeurs, de driedeurs en de coupé-cabriolet, kortweg CZC genoemd, een bouwdoos die bij Pininfarina in Turijn wordt geassembleerd. Dat van die bouwdoos is natuurlijk niet slecht bedoeld. De auto wordt immers in onderdelen vanuit verschillende hoeken uit Europa naar Italië verstuurd. De motoren en de voorzijde van de auto komen uit Duitsland, koetswerkonderdelen en préassemblages zoals de motorkap vanuit de vaste stek van de Colt in Born (Nederland), terwijl Nederlandse toeleveringsbedrijven dashboards en stoelen rechtsreeks naar Italië sturen. Het dak tenslotte wordt door Webasto gebouwd op het terrein van de Pininfarina-fabriek. Pininfarina had overigens ook al een stevige hand in de ontwikkeling van de Colt CZC. De oorspronkelijke concept-car, de CZ2 die in 2003 werd voorgesteld, was een volwaardige vierzitter met een stoffen dak. Geen haalbare kaart, want voor deze auto was een volledig nieuwe bodemplaat nodig, wat de ontwikkeling te duur zou maken. Er werd dan ook snel voor een 2+2 gekozen, die op het onderstel van de vijfdeurs zou worden gebouwd. En Pininfarina suggereerde ook een stalen dak, onontbeerlijk voor wie het vandaag in dit segment wil waarmaken. Want de Colt CZC moet het opnemen tegen een gevestigde waarde als de Peugeot 206 CC en zijn andere uitdagers: de Nissan Micra C+C en de Opel Tigra.

In dit artikel : Mitsubishi, Mitsubishi Colt

Geschreven door op