Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / NISSAN 370Z: Atletisch vermogen

Nissan verwende de liefhebbers van sportieve wagens dit jaar al met twee fraaie nieuwigheden. Na de monsterlijke GT-R werd ook de nieuwste Z op onze wegen losgelaten. Die 370Z biedt nog meer rijplezier voor een nog steeds onklopbare prijs én is voor het eerst ook verkrijgbaar met een automaat. We lieten het ons geen twee keer vragen.

Prijs
NB
  • Score redactie 16.00/20

Overzicht :

Het lijkt in deze economisch moeilijke tijden knettergek dat een automerk van de lancering van enkele hypersportieve modellen hét grote nieuws maakt. Toch pakte Nissan de voorbije maanden uit met de GT-R en de 370Z, die niet bepaald als crisisauto’s kunnen worden bestempeld en die evenmin de slabakkende verkoop zullen redden. Natuurlijk had het Japanse merk weinig keuze, want een geplande productcyclus gooi je niet zomaar even overhoop omdat de markt in een dipje verkeert. Gelukkig blijft de Qashqai het vrij aardig doen, zodat Nissan deze moeilijke periode wel zal kunnen uitzweten. De lancering van de sportieve modellen moet worden beschouwd als een noodgedwongen imagocampagne die ervoor kan zorgen dat de interesse voor het merk levendig wordt gehou- den. Een opdracht die met de GT-R en de 370Z wellicht kinderspel is. De eerste is een supercar die met hightech en denderende prestaties heel wat GT’s met faam voor schut zet. De tweede lijkt misschien zijn kleinere broertje, maar geldt toch eveneens als een icoon. De huidige de 370Z is nu eenmaal een nazaat van de legendarische 240Z uit 1970. Ook het nieuwste model is ontegensprekelijk een echte Z, met de typische silhouet met lange motorkap en compacte achterzijde, een krachtige motor, sterke prestaties, een snedig rijgedrag en als kers op de taart een aantrekkelijk prijskaartje. Nog steeds biedt Nissan met zijn sportieve tweezitter de beste koop in dit marktsegment. Maar dat belet ons natuurlijk niet om na te gaan wat de sterke en zwakke punten zijn van de 370Z, die dus voor het eerst ook aan een automaat kan worden gekoppeld.

In dit artikel : Nissan, Nissan 370Z

Hoofdredacteur AutoGids & AutoWereld

Facebook: @alain.devos.18 / Twitter: @devos_alain / Instagram: @adevos12