De Juke is verkrijgbaar met enkele benzinemotoren en sinds zijn lancering ook met een 1,5 liter-diesel van Renault-makelij. In de compacte crossover levert die voortaan een koppel van 260 Nm (plus 20 Nm), terwijl het normverbruik zakt van 4,8 naar 4,2 liter per 100 kilometer. Daardoor wordt ook de theoretische CO2-uitstoot verlaagd, tot 109 g/km. Een stop-startsysteem is standaard, een nieuwe spreiding van de versnellingen zou ook voor iets meer rijplezier moeten zorgen. En tenslotte werd ook het motorlawaai nog een beetje meer gereduceerd. Allemaal heel goed nieuws, al kunnen we het tegelijk ook jammer vinden dan de Juke nog altijd niet kan beschikken over de nog wat efficiëntere 1,6 liter-diesel van Renault. Maar die reserveren ze bij Nissan dus voor de Qasqhqai, kwestie van de hiërarchie in het gamma toch een beetje te bewaren.
Nieuwe modellen
Juke Nismo krijgt nog straffere RS-versie
