Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / NISSAN LEAF : Het nieuwe rijden

'Papa zal laat zijn, hij rijdt met een elektrische auto’, verwittigde de jongste zoon in de naschoolse opvang. Maar papa was op tijd. Het vooroordeel dat elektrische auto’s traag zijn, was snel weggevaagd. Is dit de heiland die ons van onze benzineverslaving verlost?

Prijs
NB
  • Score redactie 14.00/20

Overzicht :

Het is 16u45 wanneer we met de Leaf vanaf de parking van de Nissaninvoerder in Aartselaar het verkeer in sluipen. Tussen hier en onze bestemming liggen ongeveer zestig kilometers en een dichtgeslibte Antwerpse Ring. De autonomiemeter wijst 160 kilometer aan. Daar zullen we al geen probleem mee hebben. Of misschien toch wel? Want hoe gedragen batterijen zich in de fi le? En zuigt de klimaatregeling in de warme, stilstaande auto ze niet langzaam maar zeker leeg? Heel even slaat de range anxiety al toe, de vrees om de auto op enkele kilometers van het doel met een stilgevallen motor naar de pechstrook te moeten sturen. Waar natuurlijk geen stopcontact te vinden is. Tot we op het aanraakscherm van het navigatiesysteem onze bestemming intikken en voor de kortste weg kiezen. Via een nooit eerder gereden route zoeven we om de verkeershinder heen en precies één uur later staan we 60 kilometer verder voor de schoolpoort. Op tijd, maar met nog voor amper 65 kilometer stroom in de batterijen. Wacht eens even, 60 plus 65 is toch 125. En geen 160 zoals het dashboard bij de start beloofde.

In dit artikel : Nissan, Nissan Leaf

Geschreven door op