Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Ben jij een F1 kenner? AutoWereld daagt je uit!

Ben jij een F1 kenner? AutoWereld daagt je uit!

Speel mee >>

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Vergelijkende test / MINI JOHN COOPER WORKS // OPEL CORSA OPC // RENAULT CLIO RS TROPHY : De pocketspitsen

Snel, doelgericht en dribbelvaardig, dat zijn de troeven die je hebben moet om een plek op te eisen in de hot-hatchselectie.

Overzicht :

Jawel hoor, ze blijven overeind. Winkelkarretjes als een Clio of Corsa met een ongeduldig trappelend stel paarden in hun mandje, je vindt ze nog bij zowat elke zichzelf respecterende Europese fabrikant. Gewoon, omdat zo’n sportkarretjes-voor-beginners écht wel leuk spul blijven, hoe banaal het donormodel ook mag zijn. Een pezig voorwielaangedreven chassis met sportieve gewrichten en voorin een ongedurig turboblokje, daaraan kan je soms net zo veel gein beleven als aan veel bronstiger spul.
En de Clio RS is één van de allerbeste ooit in het genre. Voor alle duidelijkheid: we hebben het over de vorige Clio RS, generatie drie. Werkelijk memorabel, wie ermee gereden heeft, herinnert het zich nog steeds. Een hardleerse ijzervreter die qua sensaties niet moest onderdoen voor pakweg een Porsche 911. Helaas, die RS is niet meer. In de plaats kwam generatie vier, zonder uitgebouwd spoor, gesofisticeerde voorophanging, woeste 2 liter-racemotor of manuele bak. Een keurige auto, gebruiksvriendelijker van aard, maar bijlange niet zo gedenkwaardig als de oude RS. De premier gedegradeerd tot lijstvulsel. Dat willen die van Renault Sport natuurlijk niet over zich heen laten gaan, deze opgevoerde Trophy-variant moet één en ander rechtzetten.

Geen van dit trio kan de koning der kleine hot hatches van zijn troon stoten

In dit artikel : MINI, MINI Mini , Opel, Opel Corsa , Renault, Renault Clio

Geschreven door op