Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / OPEL INSIGNIA COUNTRY TOURER 2.0 CDTI BITURBO 4X4 : Welpenleider

Duitsers, ze zitten zelden om een inspanning verlegen. Dus toen de Insignia terug naar de Opel-ateliers mocht voor een update, maakten ze in Rüsselsheim meteen van de gelegenheid gebruik om er ook een avontuurlijke variant van af te leiden. Maar of die Country Tourer dan al die moeite waard was?

Prijs
NB
  • Score redactie 12.00/20

Overzicht :

Nu, veel risico is er uiteindelijk niet verbonden aan Opels ruige break. In essentie is de Country Tourer niet veel meer dan een met plastics opgetuigde Sports Tourer, wat de gok er eentje van de berekende soort maakt. Precies omdat deze Opel dus zeker niet de eerste van zijn soort is. Volvo’s XC70 rolt immers al jaren van struik naar steen. Idem wat de Allroads van Audi betreft. Een recenter voorbeeld komt uit de Volkswagen-stal, waar de Passat ook al werd getrakteerd op zo’n survivaloutfit. Het zou ons trouwens niet verbazen dat de komst van die Alltrack het productielicht bij Opel definitief op groen heeft gezet, al willen ze dat in Rüsselsheim uiteraard nooit met zoveel woorden gezegd hebben. Hoe het ook zij, er was dus wel al wat expertise voorhanden nog voor de ingenieurs de eerste pennentrekken van de stoere Insignia op papier zetten. Gedocumenteerde trial and error die de Country Tourer voorbij de typische valkuilen van het concept zou moeten loodsen. Wat ons bij de vraag brengt of Opel zijn huiswerk goed heeft gemaakt? De Country Tourer zit in deze zwaarste dieselversie alleen gekoppeld aan een zestrapsautomaat, wordt standaard aangedreven op de vier wielen én geeft het begrip ‘gewichtig’ een heel andere invulling. Niet meteen trefwoorden die scoren in deze CO2-precaire tijden. Hij zal dus bijzonder goed moeten zijn, deze Country Tourer, wil hij niet eindigen in het verdomhoekje van de Opel-annalen. Kunde die de Insignia overigens onmiddellijk mag showen: we willen namelijk al de hele tijd weten waar dat bospad nu eigenlijk heen kronkelt.

In dit artikel : Opel, Opel Insignia

Geschreven door op

De concurrenten