Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Nieuwe modellen / Peugeot 208 klaar voor de strijd om de stad

De Renault Clio is nauwelijks klaar of Peugeot countert met de nieuwe 208. Wie wint de strijd om de binnenstad?

Overzicht :

Net als bij de Renault Clio houdt het design van de nieuwe 208 geen echte verrassingen in. Peugeot heeft zijn grote designrevolutie al achter de rug met de 3008, 5008 en recenter ook 508, voor deze stadswagen is er eerder sprake van een evolutie. De Franse stadswagen is wel wat groter en wat breder dan de oude, dat zie je ook zonder meetlat. Met het enorme radiatorrooster en de hoge en bolle motorkap oogt hij ook best wel imposant, op de topversies zorgen de led-lichtblokken met drie klauwen zelfs voor het door Peugeot beoogde premiumsfeertje. Tussen de achterlichten, evengoed visueel in drie delen, loopt een zwarte band en ook voor de diffuser is een afwerking in zwarte lak mogelijk.

Een driedeurs is er niet, de Peugeot 208 zal alleen nog met vijf deuren worden aangeboden. In lijn met de strategie van alsmaar meer concurrenten en met wat Peugeot ook zelf al deed voor de grotere 308.

2019 Peugeot 208 GT Line

Benzine en diesel

Het wordt een vervelende gewoonte om bij de onthulling van een nieuwe auto nog niet meteen alle technische gegevens mee te delen, ook nu moeten we het nog even met halve informatie over de nieuwe Peugeot 208 doen. Er zijn Puretechs op benzine van 75, 100 en 130 pk, de laatste twee versies desgewenst met achttrapsautomaat. En een BlueHDi-diesel met 100 paarden en (voorlopig?) alleen een manuele zesbak. De cijfertjes over de prestaties en het verbruik krijgen we nog niet, wellicht wacht Peugeot nog even op de homologatie van de nieuwe 208.

Ontdek ook de volledig elektrische Peugeot e-208!

De Peugeot 208 staat op het CMP- of voluit Common Modular Platform dat ook dienst doet voor de compacte middenklassers van de grote PSA-groep. Voor de stadswagen levert het een gewichtsbesparing van zo’n 30 kilo op, het laat tegelijk toe het geluidscomfort te verbeteren én diverse elektronische veiligheidsystemen te integreren. Ook de nieuwe Opel Corsa gebruikt deze architectuur.

2019 Peugeot 208 GT Line

En de GTI?

Ook de nieuwe Peugeot 208 komt met een variant van de i-Cockpit en dus ook het kleine stuurwiel die zijn voorganger in 2012 introduceerde. Afhankelijk van het budget dat je wil besteden, kan je uit meer of minder digitale instrumenten en een klein (5 duim), een wat groter (7 duim) of een groot (10 duim) infotainmentscherp op de middenconsole kiezen. En moeten we het nog uitleggen, Peugeot voorziet voor de 208 ook een hele resem comfort- en veiligheidsnufjes. Dat gaat dan van een slimme snelheidsregelaar over rijvakbewaking tot Full Park Assist.

Van een GTI-variant is nog geen sprake, maar we twijfelen er niet aan dat Peugeot later nog wel iets leuk uit zijn mouw schudt. Wel meteen beschikbaar, naast de uitrustingsniveaus Access, Active en Allure, wordt de GT Line die op onze foto’s staat te blinken. Die krijgt standaard leds, wielkastverbreders en raamstijlen in glanzende zware lak, fraai gevormde 17-duimsvelgen, sportievere stoelen, een zwarte dakbekleding, pedalen in aluminium en een sfeerverlichting met keuze uit acht kleuren.

2019 Peugeot 208 GT Line

Geschreven door op

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken