Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Peugeot

308

Peugeot 308 5d (2022)
Compacte middenklassers

Compacte middenklassers

  • Peugeot
    308 5d (2022)

  • Prijs CO2
    Diesel 33100 - 38200€ 117 - 137 g/km (WLTP)
    Benzine 28950 - 35800€ 125 - 147 g/km (WLTP)
    Hybride benzine Plug-in 39250 - 45450€ 4 - 145 g/km (WLTP)

    Peugeot 308

    De derde generatie van de 308, die eind 2021 zijn debuut maakte, staat nog altijd op het EMP2-platform van zijn voorganger, maar dan in een aangepaste versie, die ook geschikt is voor grote batterijpakketten. Aan de buitenkant vallen de nieuwe proporties op: de 308 is met zijn 4,36 meter zomaar even 11 centimeter gegroeid, waarvan exact de helft van die winst tussen de voor- en achterwielen zit. Die langere wielbasis komt de beenruimte achterin ten goede, maar de kofferinhoud blijft ter plaatse trappelen. Voorin kijk je uit op een gestileerd dashboard, een evolutie van de i-Cockpit, die digitaler is dan ooit tevoren, zeker in de topversies. Onder de motorkap vinden we de 1.2 PureTech op benzine terug, met 110 of 130 pk, net als de 1.5 BlueHDi, zij het enkel nog met 130 pk. Het grote nieuws hier is de komst van twee plug-inhybride varianten, allebei op basis van de 1.6 PureTech, en in totaal 180 of 225 pk sterk. Beide versies halen in theorie een elektrisch rijbereik van 56 kilometer en zijn 100 procent fiscaal aftrekbaar in een bedrijfscontext, maar hun batterij van 12,4 kWh palmt wel 51 liter koffervolume in. Welke versie je ook kiest, rijden doet de 308 nog altijd prima: de langere wielbasis zorgt voor extra stabiliteit, terwijl de voortrein nog altijd bijzonder snedig is. Alleen de centreerneiging van het stuur kon beter. Peugeot heeft het ook gemerkt: ook in dit segment verkoopt ‘premium’ als zoete broodjes. Vandaar dat het merk voor de nieuwe 308 een tandje bijstak inzake uitrusting, afwerking, digitalisering en hybridisering. Maar de liefhebbers mogen gerust zijn: rijplezier stond nog altijd hoog op de agenda.

Peugeot 308 SW (2022)
Breaks

Breaks

  • Peugeot
    308 SW (2022)

  • Prijs CO2
    Diesel 34100 - 39200€ 118 - 137 g/km (WLTP)
    Benzine 29950 - 36800€ 127 - 147 g/km (WLTP)
    Hybride benzine Plug-in 40250 - 46450€ 25 - 30 g/km (WLTP)
Vorige Peugeot-modellen
Peugeot 308 5d 2021
Car Awards 2021
Peugeot 308 SW 2021
Peugeot 308 SW 2020
Peugeot 308 5d 2020
Peugeot 308 5d 2018
Peugeot 308 SW 2018
Peugeot 308 SW 2017
Peugeot 308 5d 2017
Peugeot 308 SW 2016
Peugeot 308 5d 2016
Peugeot 308 CC 2015
Peugeot 308 CC 2014
Peugeot New 308 5d 2014
Peugeot 308 SW 2014
Peugeot 308 5d 2013
Peugeot 308 CC 2009
Peugeot 308 SW 2008
Peugeot 308 3d 2007
Peugeot 308 5d 2007
Vind de autoverzekering die bij jou past!
  • Vind de autoverzekering die bij jou past!

  • AutoWereld helpt je samen met verzekeringsmakelaar Hopala graag verder met je autoverzekering. Via het vergelijkingsplatform vind je makkelijk en transparant een autoverzekering op maat.

  • Ontdek het hier!

Tests Peugeot 308

Onze tests

Budget

In hetzelfde budget