Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / PEUGEOT 508 2.0 HDi FAP 136 : Kruispunt

Begin 2010 kondigde Peugeot aan dat het een andere richting uit wou. Vandaag, 52 weken en een handvol dagen later, staren we in de koplampen van de 508. Dit wordt dus de toekomst...

Prijs
NB
  • Score redactie 16.00/20

Overzicht :

We herinneren het ons nog alsof het gisteren was. Een zaal tjokvol journalisten, een zenuwachtige Peugeot-top en... een fonkelnieuwe concept car. ‘De ZR1’, declareerde Jean-Marc Gales, CEO van de leeuw, ‘toont de richting die Peugeot voortaan uitwil.’ We hebben die avond Parijs verlaten met een ietwat vreemd gevoel. Wat wou een volumeconstructeur nu immers bewijzen met een dergelijk gewaagde stijlstudie als de SR1? Was de RCZ dan nog niet gek genoeg? Zou Peugeot zich niet beter toeleggen op Jan Modaal? We zijn ondertussen een jaar verder. Onderhand weten we dat de Fransen hun klassieke doelpubliek bijlange niet wilden opgeven, maar dat ze hun klanten wel interessantere modellen moeten bieden. Auto’s die naast praktisch vernuft ook een gezonde dosis stijl op het asfalt kunnen zetten. Motion & Emotion dus, om het met Peugeots eigen slogan te zeggen. Het eerste echte product van die nieuwe beweging is nu de 508. En om het meteen interessant te maken, komt die niet één, maar direct twee oudgedienden vervangen. Eens kijken of de nieuwbakken Fransoos erin slaagt niet alleen de 407 en 607 te doen vergeten (vandaar 508), maar eveneens een toppositie weet te vergaren in het felbevochten D-segment?

In dit artikel : Peugeot, Peugeot 508

Journalist AutoGids/AutoWereld