Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
Prijs | CO2 | |
---|---|---|
Benzine | 65668.6 - 105463€ | 212 - 251 g/km (WLTP) |
Porsche 718 Boxster
Porsches kleinste coupé en roadster dragen sinds 2016 het getal ‘718’ in hun naam, een verwijzing naar de gelijknamige raceauto van het einde van de jaren vijftig, die werd aangedreven door een viercilinder-boxermotor... net zoals de huidige Cayman en Boxster dus: naar analogie van de 911 profiteerde Porsche van een tussentijdse opfrisbeurt van beide modellen om de motoren te downsizen. Dat verklaart ook waarom dit duo bij die facelift grotere luchtinlaten op de flanken kreeg: die zijn nodig zijn om extra lucht te happen voor de turbomotoren. De normale versies – in zoverre je daarvan kunt spreken – doen het met drukgevoede viercilinders. De basismotor is de 2-liter met 300 pk en 380 Nm; de S heeft recht op een 2,5 liter grote viercilinder-boxermotor met een turbo met variabele geometrie, die 350 pk en 420 Nm ontwikkelt. Nog begeerlijker (maar ook duurder) is de atmosferische 4-liter-zescilinder uit de GTS, GT4 en Boxster Spyder, die tot 420 pk ontwikkelt. Welke versie je ook kiest, de directe stuurinrichting en de uitstekend afgestelde ophanging resulteren in een hoogstaand rijplezier, waarbij ook uitstapjes op een circuit binnen de mogelijkheden liggen. Meer nog, hoe sneller het gaat, hoe beter deze rijmachines tot hun recht lijken te komen... De 718 Boxster en Cayman verzoenen nog altijd wat onverzoenbaar lijkt: een aantrekkelijk verbruik met ijzersterke prestaties en een geslaagd comfort met een sportief rijgedrag. Daarmee vertonen de kleine Porsches een veelzijdigheid waarop veel concurrenten jaloers zijn.
Prijs | CO2 | |
---|---|---|
Benzine | 63462.7 - 157621€ | 212 - 299 g/km (WLTP) |
Porsche 718 Cayman
Porsches kleinste coupé en roadster dragen sinds 2016 het getal ‘718’ in hun naam, een verwijzing naar de gelijknamige raceauto van het einde van de jaren vijftig, die werd aangedreven door een viercilinder-boxermotor... net zoals de huidige Cayman en Boxster dus: naar analogie van de 911 profiteerde Porsche van een tussentijdse opfrisbeurt van beide modellen om de motoren te downsizen. Dat verklaart ook waarom dit duo bij die facelift grotere luchtinlaten op de flanken kreeg: die zijn nodig zijn om extra lucht te happen voor de turbomotoren. De normale versies – in zoverre je daarvan kunt spreken – doen het met drukgevoede viercilinders. De basismotor is de 2-liter met 300 pk en 380 Nm; de S heeft recht op een 2,5 liter grote viercilinder-boxermotor met een turbo met variabele geometrie, die 350 pk en 420 Nm ontwikkelt. Nog begeerlijker (maar ook duurder) is de atmosferische 4-liter-zescilinder uit de GTS, GT4 en Boxster Spyder, die tot 420 pk ontwikkelt. Welke versie je ook kiest, de directe stuurinrichting en de uitstekend afgestelde ophanging resulteren in een hoogstaand rijplezier, waarbij ook uitstapjes op een circuit binnen de mogelijkheden liggen. Meer nog, hoe sneller het gaat, hoe beter deze rijmachines tot hun recht lijken te komen... De 718 Boxster en Cayman verzoenen nog altijd wat onverzoenbaar lijkt: een aantrekkelijk verbruik met ijzersterke prestaties en een geslaagd comfort met een sportief rijgedrag. Daarmee vertonen de kleine Porsches een veelzijdigheid waarop veel concurrenten jaloers zijn.